fredag 6 juli 2012

Kroppsanalys

I morse vaknade Felix redan vid 5.30... Alldeles för tidigt. Allt efter sex får man väl acceptera när man har små barn, väl halv sex... Nej de godkänns ej. Tomas gick upp och gav honom välling, och efter de somnade Felix faktiskt om, och sov till strax före kl 7. Lite för tidigt för min smak de också, men då är de att ha småbarn. Eftersom jag gick upp med Felix vid kl 6 igår, så var de Tomas tur idag. SÅ jag låg kvar i vår säng tillsammans med Ella. Efter att Tomas gått upp med Felix låg jag bara och halvslummrade i sängen. Felix är inte direkt tyst hela tiden när han leker. Men Ella sov vidare. Vid tjugo över åtta väckte jag Ella för att vi skulle hinna till dagis till kl 9. Sista dagen innan hon gå på sommarlov. Är ledig tom den 13.e augusti, då har hon första dagen på dagis efter sommaren. Felix börjar dan efter. Vi tänkte de kunde vara bra för Ella att få gå en dag som vanligt innan lille bror börjar.

Precis innan Tomas går iväg till dagis för att lämna Ella säger han;
-Just det, de stänger av varmvattnet mellan kl 9-11 idag...
Kul, hade vart roligt att få veta de lite tidigare så kanske jag hade hunnit duscha. Tur då att jag har ett säsongskort på Nälsta badet, så jag gick ner dit och duschade.

Kl 11.30 idag har jag en tid bokad för kroppsanalys på ett ställe på Lidingö. Tog bilen dit. De var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Inte bara att min siffror inte vara topp bra, men det är jag i-och-för-sig medveten om, vill gå ner ca 10 kg i vikt. Var lite därför jag ivlle göra detta, för att få lite mer än bara vågens siffror att gå på. Men jag trodde att de bara var detta de jobbade, alltså att göra kroppsanalyser på folk, och om så behövdes ge lite kostråd... Men de jobbade för något som heter Herbalife (är inte riktigt säker på stavningen, men något i den stilen) så efter att hon fått fram mina inte allt för bra siffror ville hon självklart sälja deras varor till mig. Var ffa pulver som man blandade med juice, eller mjölk eller dyl. När jag försökte prata över de på vanlig kost istället, kändes det inte osm hon kunde särskilt mycket. Tror helt säkert att jag kunde mer om detta än henne ( tur jag inte betalade hel pris, 500 kr, utan "bara" 99 kr för detta. ) Samtidigt blir jag arg, på att de försöker känna pengar på folks olycka. Vet absolut att pulver kan fungera, har både vänner och familj som har gjort och klarat detta. Men jag tror iallafall att de är bättre att försöka lägga om sin kost. ( jag lever inte riktigt så, har använt mig av pulver till en viss del) Men i de stora hela vill jag klara min viktnedgång genom att föröka lägga om kosten. Funderar lite på vad de ger för signaler till Ella om jag håller på med soppar och pulver ( har försökt att endast använda dessa när hon är på dagis) När jag var yngre, strax över 20 gick jag ner ca 10 kg med av viktväktarna ( när jag vägede in mig oss dem så vägde jag ungdefär 6 kg mindra än jag gör idag) När jag gått ner dessa 10 kg var jag allt annat än överviktig, nästan snudd på att jag vägde något kg för lite. Men jag hade iallafall nått mitt mål. DÅ säger coachen på viktväktarna;
- Vad bra, vad ska vi sätta för nytt mål nu?
Snälla människa, då behövde jag inte gå ner ett gram till. Som tur var var jag själv fullt medveten om att de räckte, så jag sa tack, men nej tack, nu är jag nöjd. De kändes som hon bara ville tjäna lite mer pengar på mig genom att få mig att fortsätta betala fullt pris och komma dit 1 gång i veckan och väga mig. Lite samma känsla fick jag idag. Gör ev ett återbesök där ( bara för att de ingick i priset) för att se om jag har lyckats förbättra mina siffror genom att tänka själv.

Nu ska jag snart hämta Ella på daigs. Trevlig fredagskväll på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar