söndag 22 juli 2012

I bilen igen...

Nu sitter vi i bilen igen. Idag är vi påväg ut till björnhuvud där mina föräldrar för andra året i rad hyr en stuga. Vi ska bara ut över dagen, för jag jobbar i morgon. Än så länge är vädret bra, och solen skiner från en klarblå himmel. Termometern visar på ca 20 grader. Kan bara hoppas att detta väder håller i sig. Då kanske de skulle kunna bli årets första bad i Östersjön. Målet är att försöka hålla Felix vaken hela vägen. Ge honom lunch när vi kommer fram, för att sedan ta en promenad till havet, en promenad på ca 10 min. Förhoppningen är då att Felix ska somna i sin vagn. Då kan vi sedan få äta sillunch nere vid stranden medans han sover. Ella får köttbullar, och makaroner. Tvivlar starkt på att hon skulle uppskatta sill. Sedan blir de förhoppningsvis bad och lek vid strandkanten. På kvällen blir de grillning ( Tomas önskemål, kan inte påstå att mina föräldrar var svårövertalade). När de är dax för barnen att sova packar vi in oss i bilen igen och åker hem.

Gårdags kvällen blev jätte lyckad :-) god mat, gott vin och god drink. Mycket prat och skratt. Jag hoppas de inte dröjer allt för länge innan vi ses igen. Väl hemma igen, strax före kl 01, blev jag inte allt för förvånad av att hitta Ella i min säng :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar