lördag 21 juli 2012

Blidö

När jag var liten hyrde mina föräldrar en stuga ute på Blidö. Tror första året vi hyrde där var 1987. Sedan hyrde vi där i flera år, jag minns detta sommarar enbart m glädje, jag upplevde min första förälskelse där, som tyvärr inte var besvarade. Men de gjorde inte så mycket, räckte gott och väl för mig att få vara i närheten av honom :-) Så att nu 25 år senare sitta i bilen vid Furusund och vänta på färjan väcker barndomsminnen till liv :-) Jag har en vän; Annika, vi lärde känna varandra när vi konfirmerade oss. Vår vänskap har efter de gott upp och ner. Vi har inte blivit ovänner eller så, är bara livet som har hänt. Hon bor nu ute på Blidö med sin man, 3 barn i åldern; 5 1/2 år, 2 1/2 år och 5 månader, samt 2 hundar. I går efter lunch packade jag och Tomas in hela familjen i bilen och begav ut till Blidö. Bilresan tog ca 2 timmar inkl de 2 färjorna. Barnen lekte fint tillsammans. Och vi vuxna hann prata precis så mycket som man hinner med 5 småbarn:-) men de är en av de sakerna som gör de så trevligt o avslappnad att umgås med de här paret. Vi vet allihop hur de är att ha små barn. Man får passa på att sitta ner och prata när tillfälle ges :-)
Var lite svårt att få Ella att somna igår kväll, men när hon väl somnade blev de en lugn natt, Felix väckte resten ev familjen strax före kl 9. Nu sitter vi i bilen påväg hem. Tack Annika m familj för ett trevligt dygn :-)

Hade tänkt lägga in lite bilder från igår, men de vart bara bilder där Annika med familj var med på korten. Och innan jag har frågat henne om de är ok, vill jag inte lägga upp några bilder där de är med. Så jag avslutar istället med de senaste korten på barnen;

1:a kortet; Felix flirtar med kameran.
2:a kortet; Syskonen sitter och äter päron.
3:e kortet; Felix "jack" som vi åkte in till bromma akuten med och fick tejpat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar