tisdag 17 juli 2012

Sammanfattning

En vecka drygt sedan jag skrev sist. Jag har inte glömt bort bloggen. Har bara inte tagit mig tid att sätta mig framför datorn. En liten snabb sammanfattning av veckan som gått;
Ons; Tog jag med mig båda barnen (gav Tomas lite egentid ) och åkte till Lötsjön i sundbyberg, och mötte upp 2 kompisar. Först lunch på gröna stugan. Inte helt lugnt att äta lunch ute med en 1-åring. Med Ella är det inga större problem, värre med Felix. Efter lunchen var de dax för Felix att sova middag, var inga problem alls att få honom att somna. Tog oss till en ekpark som ligger vid lötsjön. Felix sov i nästan 3 timmar i sin vagn. Jag fick med andra ord en ganska behaglig eftermiddag. Ella lekte fint i parken, men min kompis dotter.
Tors; Ella och jag åkte till junibacken tillsammans med 2 kompisar till mig, som har barn som är jämngammla med Ella. Den iden var vi knappast ensamma om. Fick köa i iallafall, 20 min innan vi kom in. Väl inne var de också ( självklart) mycket folk. Men i de stora hela en lyckad dag. felix var hemma med Tomas.
Fre; Tog vi oss upp till centrum för att vaccinera hela familjen mot TBE.1300 kronor fatiigare var de avklarat. Gick bra, inga större protester från barnen. På em gick jag och Ella på bio " Ice age 4" Tomas var hemma med Felix som sov större delen av tiden som vi var borta. På kvällen var jag ute och åt med en nära vän. Sällan vi ses utan barn nu för tiden, men nu fick vi äntligen till det. Avslutade kvällen med ett glas vin på Patricia. Var hemma strax före kl 12.
Lör; Ut till landet. Mamma och pappa hade åkt med sin nya segelbåt dit, så jag körde ut deras bil dit, och Tomas körde vår bil. Avlsutade dagen med grillning. Mina syskon kom ut dit också. Mange åkte med mamma och pappa i båten, och Lina, Bobo och Alma kom ut med deras bil. Lina, Bobo och Alma åkte hem på kvällen. Men vi sov kvar.
Sön; Tomas och Felix åkte hem tidigt, runt 8-8.30. Då sov de andra. Utom mamma som låg och läste, jag passade också på att läsa lite innan de andra vaknade. Var inge vidare väder på söndagen. Passade på att plocka lite blåbär. VI var trots de dåliga vädret kvar på landet till närmare kl 18, då vi begav oss hemåt.
Mån; Igår fixade vi lite hemma. På em kom Mats, Natalie och Aislynn över. Natalie, Ais, Ella och jag gick ner till Nälsta badet medans Mats och Tomas började förbereda inför grillning. Hemmagjorda hamburgare, blev riktigt gott. En riktigt trevlig em/ kväll ( som vanligt när vi träffar dem)

De var en snabb sammanfattning av veckan som gått. Glömde dock nämna gårdagens utflykt till Brommaakuten. Jag blir lika dagvild så här på sommaren. Fick för mig att de var helg igår. SÅ när Felix mycket oturligt trillar från vår säng och slår i vä ögonbryn i byrån som står på min sida av sängen och börjar blöda, så ringer jag inte vårdcentralen här där vi bor, utan till Brommaakuten. Hade först tänkt låta det vara. Han slutade ändå blöda relativt fort. Men ville för säkerthetsskull bara ringa och kolla. Då tyckte de att vi skulle komma in, så att en läkare fick titta på sårkanterna, coh se hur djupt såret var. Blir jag och Felix som ger oss iväg. Väl där träffar vi en trevlig läkare, som tittar på såret och konstaterar att " han hade tur den här lilla killen, de är inte så djupt. Räcker att tejpa detta" Kändes skönt. Mot alla odds, så har han faktiskt låtit tejpen sitta kvar. Får se hur länge han låter den sitta?!

Ska försöka bli lite bättre på att blogga, så att det inte behöver bli så här JÄTTE långa inlägg. Ha en trevlig em kväll, på återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar