tisdag 31 juli 2012

04.55...

visade klockan när min son vaknade i morse. Trodde först att klockan var mera. Inte för att jag kände mig pigg, för de gjorde jag absolut inte. Felix har de seaste veckorna vaknat mellan 8-9 på morgonen. När jag vaknade av att han skrek från sin säng, tittar jag dit och möts av ett stort leende från honom tar jag först för givet att klockan är runt 8. När jag sedan tittar på klockan och ser att den inte ens är 5 ännu blir mitt humör inte på topp. Jag är ute på landet hos mina föräldrar med båda barnen. Ella sover inne i "stora stugan" med mina föräldrar och min bror. Där inne kommer de nog lätt sova till runt kl 9. Så tanken på att sitta i den här lilla stugan på ca 10-12 kvadrat med min lilla 1- åring från kl 5 till framåt halv nio känns inte som någon bra start på dagen. Ger honom en flaska välling o hoppas att han ska somna om. Nu 2 timmar senare och 2 blöjbyten senare är han fortfarande vaken. Just nu står han i sin säng och skriker. Jag har fortfarande inte riktigt givit upp att han ska somna... Själv skulle jag lätt kunna somna om och sovs någon eller några timmar till om de inte vore för att de står en liten 1-åring i sin säng ca 1 meter från min säng och skriker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar