söndag 8 juli 2012

Alldeles för lite sömn....

Usch vilken natt... Eller egentligen var de väl inte natten som var så jobbig, utan sen kväll och tidig morgon. Jag jobbade i gårkväll. Kom hem strax före kl 21.30. Hann bara säga hej till Tomas, så vaknade Ella till och var ledsen, och ropade på mig. När jag gick in till henne så blev hon inte mycket lugnare av det, förtsatte skrika/ gråta, sa " Ajajaj", men kunde inte svara på var de gjorde ont. Var först inne på att de kunde vara nattskräck, men de brukar bara hålla i sig ett litet tag, sedan lugnar hon sig och somnar om. Men så var det inte nu. Prövade att lägga henne i vår säng, men de hjälpte inte, hon fortsatte skrika, gick ut på balkongen med henne ett tag, då lugnade hon sig, så satt vi och pratade lite.
- Jag vill lägga mig i min säng sa hon.
Tillbaka i sängen börjar hon igen. Vi tog upp och badade henne, lugnade sig lite när hon satt i badbaljan, men när vi tog upp henne började det igen. Satte på en film och frågade om hon ville ha glass ( vad gör man inte för att lugna henne på natten) glass ville hon ha. DÅ lugnade hon sig. Lyckades övertala henne att ligga i vår säng och titta på filmen så kunde jag få sova ( skulle upp tidigt eftersom jag jobbar) efter lite övertalning gick hon med på det. Trodde hon skulle somna snabbt, men de gjorde hon inte. Jag halv slummrade medans hon titta på filmen. När filmen var slut kom Tomas för att lägga sig, då ville Ella se filmen igen. Mellan halv ett och ett somnade hon iallafall om. Suck... 4 timmar senare är de dax igen, men då är de Felix som skriker. Men han somnar om innan jag hinner komma upp ur sängen. Lyckas efter en liten stund somna om igen. Kl 6 vaknar han igen. Jag går upp och ger honom en flaska välling, och hoppas sedan att han sak somna om. För min del var de ingen ide att jag gick och la mig igen, min väckarklocka var ställd på halv sju. Så jag gick och duschade. När jag duschat klart, trodde jag först att han somnat, för de var tyst inne från hans rum. Men hörde ganska snart, att han låg och pratade inne rummet. Jag gick hemifrån vid tio i sju, sa till Tomas innan jag gick att Felix nog var vaken...

Hoppas hoppas hoppas att natten som kommer blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar