torsdag 19 juli 2012

Bra natt

Tomas sa i morse att de verkar som att Ella sover dåligt de nätter jag inte är hemma när hon går och lägger sig. Har själv vart inne på de spåret. Natten till ons vaknade hon vid 22-tiden och var ledsen. Då hade jag jobbat kväll, och kom hem vid 21.30. I går kväll var jag och tränade, men var hemma strax innan 19.30. Då hade hon inte gått och lagt sig ännu. Så jag borstade henne tänder och satte på henne nattlinne, medans Tomas nattade Felix. Hon sov sedan HELA natten i sin säng. Jag vaknade vi 6-tiden av att Felix skrek. Han fick en flaska välling och sedan somnade han om. Ella kom in till oss strax före kl 8. De första hon äsger är:
- Jag sov hela natten i min säng.
Jätte stolt låter hon. Problemet var att varken Tomas eller jag hade någon lust att gå upp. Satte på en film till henne som hon fick titta på i vår säng, så kunde Tomas och jag halvslumra ett tag till. Vid halv nio, kvart i nio någongång, gick jag upp för att kissa, då hörde jag att Felix låg och pratade. Gick då in och tog upp honom. Kort sagt, en riktigt bra natt. Frågan är bara hur denna natt blir. Jag jobbar ikväll, enligt vår teori så kommer Ella då inte att sova något vidare...

På fm idag tog vi en promenad upp till centrum. Behövde hämta ut mer Movicol till Ella. Igår var hon hård i magen igen, och var ledsen när hon skulle till att "tömma magen". Hon fick Movicol igår kväll och idag på morgonen, får se hur de går i dag. Hon fick även en glass när vi var uppe i centrum. Är de sommar så är det :)

I morgon ska vi åka ut till Blidö och hälsa på en kompis till mig som bor där. Tänkte åka efter lunch. Har en förhoppning om att båda barnen, eller i allafall Felix ska somna i bilen påväg ut dit. Blir lugnast så ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar