onsdag 27 juni 2012

Snorunge

Den 3 september ska jag springa tjejmilen tillsammans med några kmpisar. Mitt mål är att jag ska orka springa runt hela. Helst på en tid runt en timme. Men tiden är inte de viktigaste. De viktigaste är att jag tar mig runt joggandes. Idag förlängde jag min löparrunda med dryg 2 km, 7.2 km spran/ joggade jag, tiden på 54 min är inget att skryta med. Måste lägga på ett kol om jag ska klara att springa milen på 60 min. Men de går ialla

fall framåt. 2.8 km till och något snabbare så är jag i mål :) Omöjligt är det inte. För ca 2-3 månader sedan sprang jag ca 3 km och var sdan helt slut... Så hopp finns de iallafall.

I går efter dagis tog vi bilen till leklandet i Veddesta tillsammans med Camilla och hennes döttrar. Barnen lekte så de blev alldels röda om kinderna. Väl hemma blev det ett bad för Ella och Felix. Efter de somnade de snällt. Ella avslutar dagen med att ge mig en puss och en kram och sedan säger hon;
-Jag ska sova hela natten i min säng
De går bättre och bättre med detta. Hon kommer nog in till oss ungefär lika ofta somhon faktiskt sover hela natten i sin säng. Natten till tisdag kom hon in vid halv sex och somnade sedan om bredvid mig. Får nästan räknas som att sova "hela natten i sin säng"? I natt däremot kom hon in redan vid halv ett. Får se hur natten blir.

Idag började jag dagen på BVC med Felix. Var dax för 1-års vaccinet, vid 1-årskontrollen i början av maj fick han 1 1/2 års sprutan istället, eftersom vi ville att han skulle fått mässlingsprutan när vi åkte till Spanien. Sprutorn gick bra. Mätte och vägde honom också när vi ändå var där... 8.9 kg, han har bara gått upp drygt 100 gr på 5 veckor, längd; 75, eller 76 minns inte riktigt. Han är ingen jätte vår son. På vikten ligger han 2 under medel och på längden strax under medel. Känner mig inte särskilt orolig över detta. Ella har heller aldrig vara någon tungviktare, och de har ju gått bra med henne ändå. SÅ länge de äter hyfsat och är på gott humör och sover br så känner jag mig inte särskilt orolig alls. Ulla ( vår BVC-sköterska) sa att vi kunde komma dit och väga honom i gen i början av hösten om vi kände oss oroliga, annars är nästa BVC-besök i november, då är de 1 1/2 års kontrollen. Men jag känner mig inte särskilt orolig över hans vikt, så de blir nog inte något besök på BVC med Felix förens de är dax för 1 1/2 års kontrollen.

Ella har fått titta en del på Madicken. Jag älskar de flesta av Astrid Lindgrens filmer och böcker. Men kan tycka att de är lite väl mycket fula ord i vissa delar. Ella apar ju efter de hon hör. Så de senaste hon säger är; Snorunge och snåljåp. Frågade på daigs om hon använder sig av dessa ord där också. Häromdagen hade hon tydligen sagt snorunge i något sammanhang, men de vara "bara" 1 gång, och blev inge mer av det. Så kan bara hoppas att de lugnar ner sig med dessa ord.

Ikväll är Tomas på O`learys med några kompisar ska se matchen Portugal- Spanien där. Hoppas de får en trevlig kväll. Själv ska jag krypa upp i soffan och njuta av min bok. Trevlig kväll på er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar