fredag 1 juni 2012

Mor och dotter dag.

I går hade Ella tid hos tandläkaren kl 10. Tomas var ledig igår, så vi lämnade Tomas och Felix hemma, och tog bussen till centrum för läkarbesök. Hon gapade så duktigt hos tandläkaren och visade sina tänder. Såg bra ut. Han tog även en röntgenbild med tanke på att hon slog i tanden i höstas. Allt såg bra ut. Efter tandläkaren tog vi tunnelbanan in till stan. Ella vill absolut se mästerkatten. Men den har hon redans sett och jag tyckte vi kunde se något annat, kanske lite mer barnvänligt... Så de blev " Prinsessan Lillifee 2; den lilla enhörningen". Innan filmen började skulle vi äta lite lunch. Ella åt inte många tuggor. Men lite fick hon iallafall i sig. Filmen sedan var helt ok. Lite små söt. Efter ungefär halva filmen började Ella skruva på sig.
- Ska vi inte åka hem snart?
Trots detta så lyckades vi se klart hela filmen och Ella sa att hon tyckte den var bra :)
Vi var hemma strax efter kl 15, då sov Felix fortfarande. Han tog en lång eftermiddags vila igår. Sov mellan 12-15. Tomas hade med andra ord fått en lugn eftermiddag.

Jag och några kompisar har anmält oss till tjejmilen, den 1 september. Hittills så har jag sprunigt ca 3.5 km, och tyckt att det har vart ganska lagom. Häromdagen köpte jag mig ett par nya löparskor. Igår var jag ute och sprang igen. För första gången på länge, eller någonsin, så tyckte jag att de var roligt att springa. Jag tog mig runt 5.5 km, och då kände jag tom att jag hade orkat lite till. De bådar gott inför tjejmilen. Tror fortfarande inte att jag orkar riktigt en mil, men de är bara att fortsätta träna så ska jag nog orka ta mig runt tjejmilen springandes :)

I kväll passar mamma och pappa barnen. Både Tomas och jag jobbar. Tomas slutar kl 19,så han kommer att byta av mina föräldrar vid 19.30. SJälv jobbar jag till 21.30, och då hoppas jag verkligen att båda barnen sover.

Ella har sovit utan blöja nu i ca 2 veckor, går riktigt bra. Största fördelen med det är att hon sover mycket lugnare och bättre på nätterna. Flera nätter i rad nu så har hon sovit hela natten i sin säng :)

I morgon jobbar Tomas. Då är planen att jag och barnen åker över till mamma, (pappa ska iväg på planeringsdagar med sitt jobb lör-sön), på sön blir de packa, och handla de sista, för på måndag åker vi till Spanien....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar