fredag 15 juni 2012

Tandläkare och feber

Igår hade jag tid hos tandläkaren. Är ingen direkt favorit sysselsättning. Är faktiskt lite små rädd för tandläkaren. Och de sa jag också till honom när jag kom dit, att jag inte är så förtjust i tandläkare.
- Inget personligt hoppas jag, sa tandläkaren skämtsamt.
Då bestämde jag för att jag trotst allt gillade min tandläkare, lite humor sitter aldrig fel. Ca 15 min senare var de klart. Inga hål och borttagning av tandsten gjorde mig 520 kr fattigare. Då hade jag som tur var 2 tandvårdsbidrag ( eller vad de heter) på 150 kronor vardera. Annars hade hela kalaset slutat på 820 kr.
Att ta bort tandsten är heller inte helt smärtfritt, så nu ska jag verkligen skärpa mig med tandtråden, varje dag ska den användas.

Ella hade feber även igår. Kollade en temp på henne på morgonen som visade 39.5. Men de blev inge mer kräkas än de som var precis när vi kom hem i onsdags. Men igår sov hon bort nästan hela dagen. ( Kanske därför hon vaknade pigg vid kl 6 i morse)
Tomas var nere på gymmet och premiär använde sitt nya gym kort på Worldclass. Tror han tyckte de var riktigt roligt. När han kom hem gick jag ner och köpte mig ett simkort på Nälsta badet. Målet är att jag ska ta mig ner och simma minst 2 ggr i veckan. 1 km simmande blev det. Riktigt skönt, och behövligt efter allt gott vi ätit och druckit under semestern i Spanien.

Ella kom in till oss i natt. Vaknade sedan, som jag nämnde tidigare, vid kl 6 och säger;
- Nu är jag frisk mamma, jag vill gå till dadis idag.
Hm, tror inte att de skulle vara så populärt med tanke på hur hög feber hon hade igår. Så idag har jag en 3.5 åring hemma med hur mycket energi som helst, som längtar efter sina kompisar på dagis.
Hoppas Felix håller sig friska också så kanske vi trots allt kan komma iväg på de 45-års kalaset som vi är bjudna på i morgon.

Nu är de lunch dax här, och sedan ska Felix sova, förhoppningsvis kan Ella ligga och vila lite i soffan också, så jag kan få vila lite. Ska försöka avsluta med lite bilder från Spanien.









Vi har tagit över 700 bilder i spanien, så är de att ha systemkamera, hur som helst så är de svårt att välja ut några få bilder då. Kommer därför säkert att lägga upp flera bilder i senare inlägg. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar