lördag 16 juni 2012

Rädd för dammsugaren.

36.6 visade Ellas temp idag. Jag har pratat med min vän som jag var bjuden på 45-års kalas till, och eftersom Ella är feberfri idag tyckte hon att vi skulle komma. Jag har även berättat för henne att Ella hade feber igår kväll. Men hon ville vi skulle komma ändå. Så då gör vi det och hoppas på de bästa. Just nu sover Felix, men så fort han vaknar så åker vi.

Jag passade på att dammsuga på fm. Men jag hann knappt ta fram dammsugaren, när Felix såg den vände han började gråta oroligt, ännu värre blev det när jag satte igång den. De var bara de att de behöver verkligen dammsugas, och Tomas jobbar hela helgen, och måndag tisdag jobbar jag, och sedan jobbar Tomas igen ons tors, någongång måste vi dammsuga. Så jag fortsatte dammsuga trots hans höljuda protester. Men efter ett tag lämande jag dammsugaren för att gå och trösta min lilla dammsugs rädde son. Hittar honom under skrivbordet i " datarummet". Han tyckte tydligen att de var så läskigt att de var bäst att gå och gömma sig. När jag tod upp honom lugnade han sig snabbt. Prövade att åg fram med honom till dammsugaren som då var avstängd. Men då klättrade han bara längre upp i famnen på mig och gnydde oroligt. Så köket, och hallen och datarummet får vänta till imorgon, eller så får Tomas ta det på måndag, för enligt honom gåe det hur bra som helst när han dammsuger, så då är de väl lika bra att han får göra det i såfall.

Nu ska jag ta och göra i ordning de sista innan Felix vaknar så de bara är att åka sedan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar