lördag 16 juni 2012

Feber igen....






Lite fler kort från Spanien...

Efter att ha suttit inne hela fm igår, utan att Ella fick tillbaka någon feber så vågade vi oss ner till Starbo parken. Både Ella och Felix lekte för fullt. Väl hemma hade jag två trötta barn som hängde i byxbenen på mig medans jag försökte laga mat och behålla tålamodet. Vilket inte är helt lätt med en skrikande 1-åring i ena byxbenet, och en 3 1/2 åring i andra byxbenet som upprepar;
-Bäj mig bäj mig mamma...
Men utan allt för mycket många utbrott lyckades jag tillslut få maten klar. Spaghetti och köttfärsås... Ella åt bara spaghettin.
-Jag fryser, säger Ella när hon ätit klart...
Kollar en temp på henne 38.5. La henne strax efter kl 19, när Ella var nerbäddad var de Felix tur, med pyjamas och välling. När Tomas kom hem strax efter halv åtta, sov båda barnen. Försökte ta upp och kissa Ella vid halv elva, men hon totalvägrade att kissa. DÅ var hon varm, så jag gav henne en alvedon. Röjde inte många timmar efter detta innan hon kom in till oss. Även då vägrade hon att kissa. Efter de har natten vart lite orolig. Ella har vaknat flera gånger och vart arg/ ledsen, har inte riktigt fått någon kontakt med henne då, så gissar att hon drömde något. Tror hon vaknade sista gången runt kl 4, sedan sov hon till runt halv nio. Felix väckte mig vid halv åtta, men de känns ändå lite osm sov morgon.
Tog tempen på Ella nu på morgonen... 36.6, frågan är om hon är feberfri nu, eller om alvedonet fortfarande har lite effekt? Vi är bjudna på 45-års kalas i em/kväll. Ringde och berättade för min kompis om läget här. Men att hon är feberfri nu. För hennes del fick vi gärna komma ändå. Hur gör man? Vet ju inte om hon kommer att få feber ikväll igen?!
Mitt i Ellas feber tror jag att Felix besväras av tandsprickning. Han har fyra tänder på G samtidigt. 2 i överkäken och 2 i underkäken. ÄR nog därför han är extra klängig just nu...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar