lördag 23 juni 2012

Midsommar












Dessa bilder är från Felix 1 års kalas. Felix älskar att gosa med gosedjuren. Han nlägger sig gärna och gosar med Ellas gose hund, eller något annat gosedjur :) De senaste dagarna har han tom gjort så på mattan i köket.
Kortet längst ner är Alma och Felix på Felix 1-års kalas. Morbror Mange hade gjort en tuppkam på Felix som Alma inte kunde hålla händerna borta ifrån. Tur att Almas mamma ( min syster) satt bredvid och kunde hålla ordning på de hela. Med trots detta fick hon loss en liten bit hår från Felix, de roliga var att han inte verkade bry sig överhuvud när hon drog honom i håret :)

Igår var de iallafall midsommar. En riktigt trevlig midsommar, som vi firade med; min syster och hennes familj och hennes svärföräldrar, min bror, Tomas bror och hans familj, samt mina föräldrar. Vi dansade runt midsommarstången vid Skälby gård. Tyvärr hade vi glömt kameran, men mina föräldrar hade med sig sin kamera, så jag hoppas på en hel del bra bilder från dem. Ella fick en jätte fin blomsterkrans av mormor som hon hade i håret. Hon blev så fin. Ska lägga upp en bild sedan när jag fått korten av min mamma. Efter midsommarstången gick vi hem till min syster och Bobo, där vi grillade. Vädret visade sig också från sin bästa sida. Strålande sol och ca 20 grader varmt. Felix som bara sov knappt en timme i går på em var helt slut på kvällen. Han fick välling av sin morbror, och somnade sedan i hans famn. Ella däremot vägrade lägga sig ner och vila, så hon höll i gång, full rulle, allt för att inte somna. Hannknappt starta bilen när vi åkte hem runt kl 22 innan hon slocknade.
Hon kom in till oss strax efter sju i morse. Då pekade hon bara på sängen och sa;
-Där vill jag ligga
Och sedan kröp hon upp i sängen och la sig mellan mig och Tomas, med sig hade hon självklart Shadow ( hunden som Felix ligger och myser med på bilderna :)) Dröjde inte många sekunder så sov hon igen, sov till kl 9. De gjorde däremot inte Felix. Han vaknade vid halv åtta ( helt ok det med) för att inte väcka Ella som vi de laget låg mer eller mindre på mig, så fick Tomas gå upp och ta hand om Felix.

Idag har vi inte så mycket planer. Idag regnar det ute. Jag har vart ute och sprungit/ joggat på fm. Tycker fortfarande att de är alldeles tillräckligt med mina 5.5 km, sprang det idag på 38 minuter. Hur jag ska orka ta mig springandes runt tjejmilen den 1 sep som är mitt mål, de vet i sjutton...







Avslutar med lite fler bilder från Spanien :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar