söndag 3 juni 2012

Godmorgon

Ibland kan man har tur :) Ella kom in till oss vid halv sju, men då hade hon sovit hela natten i sin säng. Så då fick hon gärna krypa ner i vår säng. Dröjde inte länge så sov både hon och jag igen. Nästa gång jag vaknar till är när Ella börjar prata om sitt nagellack. I går hos mormor o morfar ( morfar var inte hemma han var på konferans med jobbet) så lyckades Ella få tag på nagellack när ingen av oss vuxna såg. Efter ett tag var det väldigt tyst från Ella. Min mamma gick då in i vardagsrummet där Ella satt. Hon satt där och målade sina naglar. För att var 3 1/2 år, så hade hon målat jätte fint. Inget kladd runt om, de mesta av lacket hade faktiskt kommit på naglarn. Hursomhelst så väckte hon mig i morse genom att börja prata om sitt nagellack, jag svarade lite sömndrucket, och tänkte nog att med lite tur så kanske hon somnar om igen :) Hör att hon vänder sig mot Tomas och fortsätter prata om sitt nagellack. Hon vill att pappa ska titta på det. Gissar att Tomas öppnar ögonen och tittar, för strax efter säger Tomas;
- Vet du vad klockan är?
Det vet jag självklart inte. Jag har ju precis vaknat, så jag vrider lite grann på huvudet för att se min klockradio. Stora röda siffror visar; 8.30 HALV NIO. Felix han sov fortfarande. Ibland kan små önskningra slå in. Ca tio minuter senare vaknade även Felix, på ett strålande humör. Så den här dagen har börjat riktigt bra. Kan bara hoppas att den fortsätter lika trevligt. Just nu är Tomas iväg till COOP för att handla en god frukost.

Även idag är de mulet och regnar ute. Termometern visar på 7.3 grader. Vilken sommardag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar