tisdag 11 augusti 2009

sovrutiner

Suck. Ella brukar somna så snällt på kvällen. Brukar bara vara att lägga henne efter atthon fått välling vid halv nio så har hon legat och pratat lite ( inte skrikigt) och sedan somnat själv, men idag gick det inge bra alls. Hon har idag som jag skrev tidigare lärt sig att sätta sig upp själv. Tidigare har vi hjälpt henne att sätta sig upp, men idag behövde hon ingen hjälp :=) Men det försvårade nattningen avsevärt. Hon satte sig upp i sängen, skrek lite, jag gick dit, la henne ner igen, klappade henne lite över ansiktet och sjöng lite, hon somnade... nästan, menkom på sig själv när hon höll på att somna. Vände sig på mage och satte sig upp i sängen och tittar på mig och ser så STOLT ut, "Titta vad jag kan mamma är jag inte duktig?!?!!" Jag lägger henne ner igen, sjunger lite coh går sedan ut. Är tyst ett litet tag sedan skriker hon igen. Försöker låta henne vara, men när hon skrikigt i drygt 4 minuter ( ja vi tog tid) så går jag in igen, kör samma procedur igen, åter igen när jag går ut börjar hon skrika, efter ytterligare 4 minuter går Tomas in. Han hoppar sången, men står och klappar henne försiktigt över huvudet, tillslut somnar hon strax efter halv tio.... 1 timme senare än vanligt. Hoppas verkligen att detta bara var en 1-gångsgrej och att hon i morgon kommer att somna lika snällt som vanligt. Får även hoppas att hn sover hela natten som hon brukar, så att hon inte ska börja vakna på nätterna igen... Jag lever på hoppet. Sist hon var så här jobbig att söva var när hon hade lärt sig att vända sig till mage i sängen, då var det oxå svårt att få henne att somna en kväll :=)

1 kommentar:

  1. Vet du vad... när hon kan ställa sig upp, då blir det ännu värre! ;)

    SvaraRadera