måndag 17 augusti 2009

Hemma igen :=)

I går kväll kom vi hem igen efter en helg i Skövde. Vi åkte i fredags. Så Ella har verkligen invigt sin nya bilbarnstol nu :=) Vi kom hemifrån runt kl 14 i fredags. Var framme i Skövde strax före kl 18. Fick stanna nåra gånger under vägen för Ellas skull, dels för mellis. Men när hon hade sovit ett tag på em så vaknade hon och bara skrek. Försökte lugna henne utan framgång. Så tillslut stanande vi och jag fick lov att amma henne för att få henne lugn. Sedan fortsatte bilresan. Väl framm i Skövde bjöds vi på god mat. Blev en trevlig kväll med mycket prat och skratt. Bara ett lite avbrott för att lägga barnen. De vi hälsade på har en dotter på 16 månader. För ovanlighetens skull så ville Ella inte alls somna själv. Men tillslut lyckades Tomas få henne att somna.

Kl03.55 ( jag kollade klockan) vaknar Ella och skriker. För en gångsskull vaknar Tomas av henne, han flyger upp ur sängen går fram och börjar prata med henne " Tomas det är natt, kl är fem i fyra" viskar jag. Han tittar förvånad på mig, han trodde det var morgon. " Men vad ska jag göra nu då ? " Viskar han tillbaka. Slutar med att vi flyttade över henne till vår säng och där låg hon och snurrade och pratade och skrattade och protesterade lite tills hon somnade igen vad halv sex... 1 1/2 timme var hon vaken mitt i natten... Suck, det är vi INTE vana vid


Lördagen tillbrignade vi först ner i Skövde Centrum, lite nostalgi för mig att vara i Skövde som bodde och pluggade där mellan 1999 - 2002. Blev en lunch på stan:


På kvällen bestämde vi att vi skulle bada bastu, killarna började så hade jag och Lina ( min kompis) hand om barnen. Blev ett bad för våra döttrar i badkaret tillsammans innan de fick välling och det var läggdax. Gick mycket bättre att lägga Ella på lördagen. Söndagen var det dax att bege oss hemåt igen. Vi åkte hemåt vid halv tre. På fm tog vi en kortare promenad runt där de bor. Sedan fick Ella och Ida ( deras dotter ) leka lite. Trott eller ej, men Ella kröp... Fast bara ett " steg. Hon flyttade ena benet och ena armen, sedan gav hon upp och la sig ner. Hon prlvade också Idas "Bobbycar" tror faktiskt att hon gillade den :=)

Vi var hemma strax efter kl 19. Vi stannade till vid en pizzeria här i närheten på vägen för att handla mat. Där stötte vi på mina föräldrar. :=)


Var jätte trevligt att komma iväg och hälsa på Lina o Johan ( paret vi hälsade på ) De köpte hus på drygt 2 år sedan och detta var första gången vi kom iväg och hälsade på.... MEn som sagt, trevligt har vi haft, men borta bra, hemma bäst...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar