måndag 24 augusti 2009

Dåligt samvete, dålig mamma?!?

Igår började vi, Tomas, Ella och jag, dagen med en fika med ett par kompisar uppe i centrum. Trevlig start på en söndag :=) På em åkte vi över till mina föräldrar, även min mormor kom med. Ella somnade i sin vagn när vi kom dit. Jag, mamma o mormor passade då på att åka och handla mat till middagen. Tomas stannade kvar hemma med min bror och pappa. När vi kom hem igen hade Ella vaknat. Pappa tog ner vår gamla Bobby car ( se inlägget från när vi var i Skövde, finns där en bild på en bobby car) som jag och mina syskon lekt med när vi var små. Jag satte Ella på den, hon såg SÅ nöjd ut. Jag tittade bort ett tag för att ta ner en sak från en hylla. Hör ett plötsligt illvrål från min älskade dotter.... Hon har trillat av bobby caren. Min stackars lilla tjej... Hur kunde mamma vara så dum att hon lämnade dig ens för några få sekunder själv på den dumma bilen?!? Snacka om att det gjorde ont i mamma hjärtat. Hon lugnade sig relativt snabbt, men hon fick ett litet blåmärke på vä kindknota. Det såg värre ut igår... Idag syns det knappt alls....

Idag ska jag träna på SATS och Ella ska få leka på barnpassningen där medans jag tränar. Sedan ska vi träffa en fd arbetskamrat till mig. Hon har också fått barn nu. Fick en dotter i slutet av maj, så hon är bara drygt 3 månader.... Troligtvis kommer även min arbetskamrat vars dotter är född 2 dagar före Ella med också. Tomas jobbar idag. Nu har han inte många arbetspass kvar. Tror att det är...Bortsett från idag, 7 pass kvar. Sedan har han några veckors semester och sedan tar han över och är föräldraledig, och jag tar då några veckors semester, och sedan börjar jag jobba... Usch, är nu tror jag bara 7 veckor kvar tills jag börjar jobba igen.... Nu har jag en dotter som inte alls är nöjd att sitta på golvet och leka längre...

2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns som man är väldens kassaste mamma, men vi kan inte ha ögon i nacken och vara 100% där hela tiden. Ibland sker små olyckor. Det känns inget bra men så är det bara ibland. Du är en väldigt duktig mamma tycker jag iaf. Ja du jobbångesten har trllat över mig också. ses snart på träningen.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan man ju inte skydda dom små från allt. Kanske är lika bra, men det gör ont när de slår sig...

    SvaraRadera