tisdag 4 augusti 2009

båtutflykt och jobb.

Nu har jag inte hunnit skriva något på några dagar. Sedan sist jag skrev så har vi hunnit med båtutflykt och jag har hunnit jobba två dagar.


Båtutflykten blev av i söndags, vädret var på topp :=) Vi åkte härifrån vid halv tolv, Ella hade då sovit i vagnen i ca 30 min. Min förhoppning om att hon skulle sova vidare när jag flyttade over henne till bilbarnstolenhöll inte. Hon var på ett strålande humör. Gammelmormor åkte med oss i bilen till mina föräldrar. Plockade upp dem sedan vidare ut till båtklubben. Ella fick lunch innan vi gav oss iväg. Väl ute på sjön fick Ella användning för sin nya flytväst för första gången :=)



Tror att hon gillade att åka båt... Iallafall bra mycket mer än att bada. Jag prövade att låta henne doppa fötterna vid stranden där vi la till med båten. Men de var inte populärt, hon skrek för fullt. De måste hon ha efter far sin, för jag älskar att bada :=) Framåt kl 15 fick hon vällingen och sedan prövade jag att lägga henne i för ruffen för att hon skulle få sova, men det gillade hon inte alls. Tillslut la jag mig bredvid henne och ammade henne och sjöng för henne då somnade hon... Men hon sov bara i en dryg 1/2 timme sedan vaknade hon med ett skrik. Troligtvis blev det lite varmt där inne, så jag tog fram vagnen jag hade med till henne och la henne i den, tog inte många minuter så sov hon igen. Medans hon sov turades vi om att sitta med henne. De andra badade bastu... Ja trots värmen, jag tyckte först det lät knäppt och tänkte faktiskt hoppa över, men mamma övertalade mig som tur var. Var riktigt skönt att sitta i den varma bastun och sedan simma ett tag i de 20 gradiga vattnet. Tomas jobbade i helgen, så han fick inte vara med och bada, frågan är om han hade badat om han hade vart med, han är ju inte allt för förtjust i att bada...

I går och idag har jag jobbat. I går jobbade jag kväll. När jag kom hem sov Ella så gott i sin säng. Eftersom jag idag jobbade dag och gick hemifrån vid kl 07 när hon fortfarande sov så var det många timmar jag inte fick träffa henne. Tomas har haft hand om Ella själv. De har gått jätte bra, trots att jag har ringt och frågat flera gånger hur det går. Idag avslutade Ella dagen med ett bad... I badkaret självklart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar