torsdag 6 augusti 2009

Klappa händerna och lite ångest

I går skulle ha blivit en relativt lugn dag hade jag tänkt. Men trots att jag inte hade några planer på fm så blev det full späckat, men trevligt :=) Började dagen med att åka till Kista för att lämna in min mobil som stänger av sig själv lite då och då. De hjälpte mig och fixade det på plats. Tog en promenad till centrum med Ella när det var dax att sova em. Vl i centrum ringde Camilla och frågade om jag ville ta en fika med henne... Alltid trevligt. Var hemma strax före 18. Gav Ella mat och gjorde lite gröt till mig, sedan iväg till Jakobsberg och träna; friskis o svettis ute jympa. Var hemma igen strax före 20.30.... trevlig men full späckad dag :=)

Igår när jag gav Ella frukost så bad jag henne klappa händerna. Jag klappade inte, utan sa bara till henne att klappa händerna... Och det gjorde hon 3 gånger av 4, sen tröttnade hon vill på det :=)

Fick lite jobb ångest igår kväll. Är bara drygt 10 veckor kvar på min mammaledighet. Och av dessa 10 är det egentligen bara 7, för 3 av dem är semester, då tar Tomas ut pappadagar. Tänk att jag om lite drygt 2 månader inte kommer att få vara med min älskade dotter hela dagarna. Känns lite tungt. Får lov att försöka njuta fullt ut av dessa veckor som är kvar :)

Tomas filmade Ella häromdagen när de satt på balkongen. Blev riktigt gulligt :)
http://www.youtube.com/watch?v=CPGolBCgecw

2 kommentarer:

  1. Ja, tiden går verkligen fort! Snart är dom ju ett år våra gullungar... =) Ska Ella börja på dagis i oktober eller ska din sambo vara hemma med henne då?

    SvaraRadera
  2. Tomas ska vara hemma med Ella iallafall till januari, sen beror det på om vi fått dagis plats till då.

    SvaraRadera