måndag 31 augusti 2009

2 nätter i rad med alldeles för lite sömn....

Sist jag skrev tror jag var i fredags. Vi lyckades då få Ella att somna vid halv tio. Hon sov hela natten och vaknade vid kvart i nio. På lördagen var vi över hos en av mina bästa vänner. Trevligt att träffa henne. Har inte hunnits med så mycket på sista tiden, jag har haft fullt upp och hon är nykär :=) På kvällen var Lina ( min syster ) o Bobo ( henens sambo) här. Lina och jag badade Ella innan jag gav henne välling och sedan la henne för at sova... Gick faktiskt riktigt bra at få henne att sova. Hon somnade runt kl 21 :=) Vi såg så på filmen " Män som hatar kvinnor" Jag har läst boken, filmen var precis lika bra osm boken, inte ofta man kan säga det :=) Lina o Bobo åkte hem vid tolv, då gick Tomas och jag oc la oss. Tomas skulle ju jobba på söndagen också. Strax före fyra vaknar Ella och skriker... Jag försökte få henne att somna om i sängen genom att smeka henne på huvudet, när jag nästan trodde att jag lyckats så vaknar hon till igen. Efter ett tag gav jag upp och tog upp henne. Försökte lägga henne mellan mig och Tomas i sängen, men då skrek hon, eftersom Tomas skulle upp och jobba så gick jag och la mig på soffan emd Ella istället, och där somnade hon tillslut. Jag flyttar försiktigt över henne till hennes säng, sedan lägger jag mig igen i vår säng och ska försöka somna.... Då vaknar hon igen.... Strax före halv sex gick hon till slut med på att ta flaskan och dricka välling. Hon somnade precis innan Tomas skulle gå upp. Så vid halv sex gick jag och la mig igen. Sov till strax före tio när Ella vaknar.... Jobbig natt...

I går var Ella och jag över till Lina o Bobos radhus osm de ska hyra nu. Blir riktigt mysigt. Tomas km dit efter jobbet, mina föräldrar var där också. Vi stannade och åt middag där. Åkte hem strax före kl 21. Ella somnade i bilen. När vi kom hem var det bara att lägga henne i sängen så sov hon vidare... Tomas oah jag gick och la oss vid halv elva. Efter ca 1 1/2 timmes sömn väcks jag av Ella som skriker. Klockan är då kvart över tolv. Går in till henne och lyckas få henne att somna om genom att smeka henne över huvudet. Lyckas precis somna om så väcks jag igen, av Ella, klockan är då omkring kvart i ett. Gör likadant osm förra gången och får henne igen att soman om... precis lagom länge så jag hinenr somna om. Vid halv två vaknade hon ingen. Då bad jag Tomas att gå in till henne. Tillslut kom han in med henne till oss... Gick inte att få henne att somna om. Prövade ge henne välling, de vägrade hon. Ena stunden satt hon mellan oss i sängen och pratade för att nästa sund bli jätte arg och otröstlig. Halv fem... somnade hon äntligen i vår säng... tomas flyttade då över henne till hennes säng och då sov hon ända till halv tio... Men detta är ju rena tortyren... Hur många nätter klarar man utan sömn... Hon som har sovit så snällt sedan hon var bara några månader gammal. Min mammas teori är att det beror på att hon precis lärt sig krypa, det r så mycket nya intryck för henne nu att det stör henne natt sömn. Tomas tror att det beror på att hon nu bara sover 1 ggr på dagen. Men det går inte att få henne att sova mer när hon sover så länge på morgonen... Hoppas verkligen att det blir en lugnare natt natten som kommer... Vi behöver verkligen få sova en hel natt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar