fredag 28 augusti 2009

Nu ska lillan sova....

Oki, så var vi hemma igen. Min plan fungerade inte riktigt men så gott som. Nu återstår att se om det var effektivt :=) Min plan var att hon skulle hålla sig vaken tills vi kom fram till Glömsta, då skulle hon få lunch, coh sedan skulle hon sova... Men hon somnade i bilen påväg till Glömsta strax före kl 12. Som tur var, så var det inga problem att flytta över henne i vagnen för att hon skulle fortsätta sova där. Hon sov till strax före 14, då fick hon sin lunch... Blev sen lunch idag. Sedan blev det en promenad i områden kring där de bor i Glömsta. Efter promenaden fick Ella och Martin ( min kompis son) leka ett tag. Ella fick sedan sen middag där också innan vi skulle åka hem. Var lite orolig för att hon skulle somna i bilen vid 18 - 19 och sedan vakna när vi kom hem för att sedan ha väldigt svårt att somna igen... Men hon höll sig vaken hela vägen hem, duktig flicka. Påvägen hem var det JÄTTE-KÖER. Vid ett tillfälle trodde jag att jag höll i fotbromsen och stod helt still, men det gjorde jag inte, så jag råkade putta till bilen framför, med betoning på putta till, för det märktes knappt att jag puttade till honom. Trots det flyger du ut en sur gubbe ur bilen framför. Jag var väldigt snabb med att be om ursäkt och fråga om det hade blivit någon skada på hans bil. Det hade det dock inte, inte på vår bil heller. Men han sa ändå några kloka ord: " Man får inte köra på någon" Tackar för den upplysningen... Det har jag nämligen ingen aning om..... Men som sagt, det gick ju bra.

Ella kryper riktigt bra nu. Tog sig fram riktigt snabbti hallen alldeles nyss :=)

Tomas har precis givit Ella välling och han hann inte mer än lagga ner henne i sängen så började hon skrika så detta kanske inte heller fungerar... Bara att hoppas att hon inte håller sig vaken till halv elva eller senare, vore ju trevligt om Tomas och jag kunde få lite tid att umgås ikväll. Håll tummarna för oss och godnatt.... :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar