onsdag 12 augusti 2009

mammaträff

Idag har Ella och jag träffat hela mamma gruppen. Vi var hemma hos Linda allihop. Roligt att se hur olika alla barnen är. Det var 7 barn och 7 mammor. 1 av barnen var bara 5 veckor så hon låg och sov hos sin mamma större delen av tiden. Sedan är det Jill också, hon har ju hunnit bli 5 månader nu. Men av de andra 5 barnen är det 3 stycken som kryper, och Ella är som sagt än sålänge inte en av dessa. De 3 som kryper är mycket mer framåt än vad Ella och den här pojken som inte heller kryper är. Ella sitter och leker med sin leksaker och ger gärna oss vuxna ett stort leende. Men när vi kommer till dessa 3 barn som kryper så tycker inte min dotter om när de kommer för nära. På avstånd är de helt ok. Men absolut inte för nära. Medans de 3 som kryper är på varandra, kryper på varandra, drar i håret, utan några direkt protester. Kan ju hoppas att min lilla tös håller pojkarna lite på avstånd när hon blir tonåring också :=)

Idag gick det MYCKET bättre att lägga henne. Hon somnade som vanligt själv i sin säng utan skrik. Frågan är om det var en engångs företeelse igår, eller om det var badet hon fick idag som tröttade ut henne?!

1 kommentar:

  1. Njut medans hon sitter stilla, jag är helt slut av att passa min Lilla Fröken :) Hon kräver rätt mycket av mig just nu. JAg tyckte Ella klarade det galant igår *L* och hon va nog lite tuffare än vanligt när våra yrväder kom nära ;)
    Tack för igår det va spuertrevligt!!! KRAM

    SvaraRadera