fredag 28 augusti 2009

Sen kväll...

I går somnade Ella vid strax före fem för sin em lur, egentligen för sent... Jag hde givit upp att hon skulle sova något på em. Men inte Tomas. Jag skulle iväg och träna på SATS vid halv sex, ( afro-dans pass himla roligt blir nog fler gånger) Tomas ville gärna hinna klart med det vi påbörjat i Ellas rum så han envisades med att få Ella att somna, vilket han tillslut lyckades med... Vid tio i sex hade han väckt henne igen. Under kvällen var hon på jätte bra humör. Jag gav henne välling och la henne vid kvart i nio. Trodde ett tag att jag hade lyckats för det var tyst inne från hennes rum. Men strax före kl 21 började hon protestera. Tomas satt hos henne ett tag, sedan tog jag över och satt hos henne ett tag, sedan tog Tomas över igen... Så länge en av hos satt där inne hos henne så var hon lugn, meninte somnade hon. Vid kvart över tio gav vi upp. Tog upp henne och jag ammade henne. Är säkert 3-4 månader sedan jag ammade henne till sömns... Men vad gör man inte. Tog väl 5-10 minuter sedan sov hon sött. Sov hela natten. vaknade inte när Tomas gick till jobbet vid kl 06. Vid kvart över åtta vaknade jag och gick in och titta till henne, men hon sov fortfarande. Strax före kl nio vaknade hon. Skönt med sovmorgon.... Men vill ogärna ha en så sen kväll igen. Så idag ska jag pröva att hon BARA får sova 1 ggr. Får bli någongång efter lunch. Får se om et fungerar bättre... Kanske hon blir jätte grinig i kväll istället, men vi försöker :=)
Idag ska Ella och jag hälsa på min kompis och hennes son i Glömsta. Ska bli kul. Var länge sedan jag träffade henne nu. ........... Hoppsan måste sluta nu. Ella har krypit bort till Tomas filmer och hålelr på och river ut dem ur hyllan... Ha en bra dag kanske skriver jag mer senare:=)

1 kommentar: