tisdag 13 november 2012

Stuvade makaroner

Idag har det vart en lång dag för barnen på dagis. Lämnade dem vid tjugo över sju i morse. Sedan iväg till skolan, föreläsning mellan 9-16. Hämtade barnen på dagis vid tjugo över fem. Vi var tre föräldrar som kom samtidigt och hämtade våra barn, sedan var det tomt på barn. Väl hemma var det dax för middag. Makaroner och köttbullar, tänkte lyxa till det lite genom att göra stuvade makaroner. Att Felix inte gillar makaroner vet jag redan, men tänkte att stuvade makaroner kanske kunde gå hem. Var klar med maten strax efter kl 18. Felix rörde överhuvudtaget inte makaronerna. Ella petade lite i dem, sedan säger hon;
- Den där sylten vill jag inte ha.
Tacksamt, har jag stått vis spisen ca 20 min längre än vad det har tagit att bara göra vanliga makaroner... Sen vill ingen av barnen ha det iallafall... Lär dröja innan jag gör stuvade makaroner igen, har för mig att jag tyckte att det var gott med stuvade makaroner när jag var liten...

I morgon är det dax för 18 månaders kontroll med Felix. Kl 9 ska vi vara där. Jag har föreläsning 9-12 i morgon. Toask är ledig, så det är han som får ta det... Spännande att se hur han växt på de senaste 1/2 året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar