lördag 10 november 2012

Lördag

Idag trotsade jag min förkylning och gick iväg till gymmet. Vågar inte gå på något pass som höjer pulsen för mycket, känner fortfarande av halsen litegrann, men de är så pass lite att jag ändå vågade mig iväg och köra lite styrketräning tillsammans med en kompis på gymmet. Efter träning fick barnen lunch och sedan in med hela familjen i bilen för att åka över till mormor och morfar ett tag. Vi trodde, eller snarare hoppades att Felix skulle somna i bilen, men ICKE!!! Han höll sig vaken. Väl hemma hos mina föräldrar försökte vi lägga honom i deras " resespjälsäng" men de gick inte alls. Han skrek i Högans sky. Om vi hade haft lite tålamod och låtit honom skrika ett tag så hade han säkert somnat till slut. Men tog upp honom och lät honom leka ett tag till, innan jag klädde på honom och la honom i vagnen. Han har inte sovit i vagnen sedan han började på dagis i augusti. När jag la honom i vagnen illvrålade han, men så fort jag kom utanför dörren så somnade han. Blev en promenad tillsammans med mina föräldrar, min syster och kusin Alma i vagn. Ella stannade hemma med Tomas och Bobo och lekte. Tror vi var ute i ungefär en timme. Skön höst promenad. Vädret var grått, men ingen regn, och termometern visade på ca 6 plusgrader. När vi kom tillbaka till mina föräldrar sov Felix fortfarande, ställde ut vagnen på balkongen, han sov ca en timme till. Hann med lite fika och prat innan han vaknade. Hade bestämt redan innan vi åkte dit att vi ville hem och äta middag. Sitter nu i soffan med ett glas rödvin, medan klyftpotatisen står i ugnen, Tomas ska alldeles strax börja steka entrecote.

I morgon blir det städning på fm. Efter att Felix har sovit ska vi åka och hälsa på Mats och Natalie.

Trevlig lördag kväll till er alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar