onsdag 28 november 2012

" Allting löser sig"

Idag har jag suttit hemma och pluggat. Hela fm gick åt till att försöka få tag på någon på skolan som kunde hjälpa mig med den valbara kursen. Var inte det lättaste att få tag på någon. Men tillslut så lyckades jag. Fick efter många försök tag på vår studievägledare. En mycket trevlig kvinna. I-och-med att jag läser ett program så finns det garantiplatser. Så jag behöver inte vara orolig för att missa några poäng. Men däremot är det inte säkert att jag får läsa dans kursen jag helst vill läsa. Studievägledaren rekommenderade att jag skulle maila den personen som har hand om de valbara kurserna, och det har jag nu gjort och rangordnat de kurser jag helst vill läsa. Utbudet var inte jätte stort. 6 kurser fanns det att välja på. Nu är det bara att vänta och se när hon svarar. Den här kursen ska vi läsa de 10 sista veckorna av vårterminen, så det är ju ingen panik än. När jag pratade med Tomas om detta igår säger han " Det löser sig, allting löser sig på ett eller annat sätt" Väldigt sant :-)

Det har snöat här idag, eller snöblandat regn, inte något roligt väder alls. Enligt väderrapporterna så ska det bli kallare till helgen. Vore skönt om snön får ligga kvar ett tag. Blir så mycket ljusare ute och det ligger lite snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar