lördag 17 november 2012

40.5

Vi var ganska säkra på att det skulle bli en relativt jobbig natt. Vid 22.30 tiden igår hade både barnen vaknat till och vart gnälliga flera gånger. Felix lugnade ner sig hyfsat snabbt när Tomas eller jag gick in och gav honom nappen igen. Men Ella tog lite längre tid att få att somna om. Gissar att hon hade lite feber drömmar. Vid 23- tiden gick Tomas och jag och la oss. Låg och pratade lite innan vi somnade, Felix hann vakna till och skrika en gång till, då gick Tomas in till honom, gav honom nappen, men struntade i att lägga på honom täcket igen, efter det sov han i ett sträck till halv nio i morse. Jag hann sova ett litet tag i vår säng innan jag vaknade av att Ella skrek. Gick in till henne, och sedan blev jag kvar sär hela natten. Tog ett tag innan hon lugnade ner sig. Spelade ingen roll vad jag gjorde, men försökte jag resa mig och går därifrån skrek hon ännu mer, så jag låg bara där bredvid henne. När jag frågade henne om hon ville titta på " min present"(I-Pad) så lugnade hon sig. Vi låg sedan ett bra tag och tittade på olika djur. När man pekar på ett djur kommer det upp i stor bild och en röst säger vad djuret heter på engelska... Kanske hon kan lära sig lite engelska på en gång ;-) Vi tittade även på bokstäverna, står också vad djuret heter. Hon pekade på "E" och sa att det var hennes bokstav, hon pekade på "J" och sa att det var Jonnis bokstav( en av personalen på Ellas avdelning) hon pekade på "B" och frågade vems bokstav det var. - Det är farfar Björna bokstav, sa jag
Osv ett tag. När det kom en bild på en orm sa hon att hon att hon hade sett en orm på dagis.
- En orm på dagis, vad gjorde du då? Frågade jag.
- Ja det var en orm på dagis, det var en daggmask, jag sa till fröken, säger hon då.
Mitt i natten var det rätt kul, så mitt i alltihop fick jag mig ett gott skratt. När jag sa till Ella att jag var trött och ville sova, men att hon kunde fortsätta titta själv på I-Pad.en så ville hon det, men det dröjde sen inte länge innan vi sov båda två. Tror klockan visade halv två sista gången jag tittade på klockan. Sov sedan till halv sex, då var det dax för samma procedur igen. Men tror inte vi höll på så länge som en timme då. Jag vaknade strax före halv nio. Då sov båda barnen, Tomas hade åkt till jobbet för flera timmar sedan. Men det dröjde inte länge innan båda barnen var vakna. Ella ville att jag skulle liggs hos henne i sängen. Men jag kan ju inte lämna Felix själv... Tog en temp på Ella på morgonen som visade 40.5 grader. Avvaktade med Alvedon, men när hon ville varken ära glass eller dricka saft, så gav jag henne en Alvedon. När den börjat verka lyckades jag iallafall få i henne ett glas saft.
Nu är klockan kvart över ett, efteråt ett ganska jobbig förmiddag, ligger jag bredvid Ella i vår säng. Felix sover, och jag har en stor förhoppning om att Ella också ska somna om ett litet tag.... Själv ska jag passa på att läsa min bok ett tag, ingen skolbok, utan en egen vald bok :-) Hoppas på en bättre eftermiddag och kväll än förmiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar