torsdag 22 november 2012

Fortsatt feber...

Efter 6 doser av 21 men antibiotika har Ella fortfarande feber. Men inte lika hög. Nu på kvällen när jag tog tempen på barnen hade Ella 38.7, och Felix 37.7. Då har ingen av barnen fått Alvedon. Båda två är piggare än i början på veckan, men helt frisk är ingen av de ännu. Att få i Ella antibiotikas har gått över förväntan. I morse försökte jag ge henne den precis när hon vaknat. Men då ville hon inte alls. Försökte trygga henne ett bra tag, tillslut sa jag att om hon inte tog medicinen så får vi åka tillbaka till doktorn så måste de sticka henne i fingret igen... Då gapade hon snällt :-)

I går kväll var jag över till en nära vän och firade hennes födelsedag, hon bjöd på hemmagjord pizza och prinsesstårta. En trevlig kväll med mycket prat och skratt. Pratade om allt från gastric bypass operationer, till bilar mm. Fick äntligen träffa hennes nya kille också. Blev mycket positivt överraskad. De såg så härligt nykära ut. Roligt att se henne så lugn och tillfreds igen.

Idag har jag suttit hemma hos L och fortsatt med vårt skolarbete. Vi skriver om områdes profil om Rinkeby. Riktigt intressant. Visste ni att mer än 90% av invånarna i Rinkeby har utländsk bakgrund, över 80% av de kommer från Asien eller Afrika. Det finns inga bostadsrättsföreningar i Rinkeby. Vi har fått ihop ett arbete på närmare 3500 ord, så det jag skrev här var bara en väldigt kort sammanfattning. Intressant är det iallafall.

De ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba några pass framöver. Har bokat in julafton och den 27.e december. På julafton ska jag jobba mellan 7.30-13.30. Efter jobbet åker jag direkt över till mina föräldrar. Tomas och barnen har förmodligen redan åkt dit då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar