måndag 28 maj 2012

Vart tog våren vägen?

Hur kommer det sig att våren alltid går så fort? Tycker knappt jag har hunnit njuta av våren så går vi snart in en den första sommarmånaden... På fredag är de 1 juni.
Helgen har bjudit på riktigt försommarväder. Fredag jobbade jag ett dag pass, efter jobbet packade vi in oss i bilen och åkte över till Lina och Bobo. Förra året köpte min pappa en "uppblåsbar pool" som av någon anledning aldrig användes hemma hos dem ;) Nu står den iallafall på min syster och Bobos baksida. I fredags fylldes den med vatten, och Alma, Felix och Ella fick preimiärbadet. Tog ett litet tag innan de vågade sig i, men efter ett tag lektes de för fullt. Vart en trevlig kväll.
Lördagen annordnade hyresgästföreningen ett litet jippo i en park här i närheten med korvgrillning, hoppborg, ponnyridning, och lite uppträdande på scen. Ella fick rida på ponnyn, blev en öven en hel del hoppande i hoppborgen, fm avslutades med varsin grillad korv innan vi begav oss hemåt. Jag skulle börja jobba kl 13.30.
Söndagen; åkte vi över till Mats och Natalie. Vädret var på topp, så de blev lunch ute. Frampå kvällen blev de grillning. Avslutade dagen med tårta ( firade Tomas som fyllde år i veckan). Ella osmnade i bilen innan vi ens hunnit lämna Tyresö. Felix höll sig vaken längre, han somnade ca 5 minuter innan vi var hemma. Båda barnen sov lugnt hela natten, vid kvart över åtta i morse väckte jag Ella ( hon sov i sin säng hela natten) vid halv nio vaknade Felix. Själv gick jag upp vid sju och gjorde mig iordning i lugn och ro. SÅ vi hann till dagis i tid, även och de blev med knapp marginal.
Efter dagis lämning åkte jag och Felix över till en kompis i Sköndal. En trevlig dag. Men prat, promenad och lunch. Efter dagis kom min syster över med Alma, och Camilla kom över med sina två döttrar.

Om en vecka vid den här tiden ( 21.30) sitter vi nere i Spaninen hos barnens farmor och farfar. Förhoppningsvis sover båda barnen, vi sitter kanske ute på verandan/ tomten och pratar, och njter av att äntligen vara framme. Hoppas flygresan går smidigt, utan allt för mycket protester fårn 2 trötta barn :)
Nu ska jag gå och lägg amig i soffan ett tag, innan jag förflyttar mig till sängen. God natt på er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar