onsdag 9 maj 2012

Näsblod

Vi har haft en lite orolig natt, men inte så jobbigt som vi har haft tidigare. Vi har fortsatt att låta Ella sova utan blöja på natten. I går kväll hade jag tänkt ta upp henne på toaletten strax innan kl 23. Men innan vi hinner göra det hör vi att hon gråter innifrån hennes rum Går in dit ganska säker på att hon säkert har kissat i sängen. Mycket riktigt, alldeles blött. Rev ur alla lakan, men orkade inte bädda om då, så efter att jag duschat av henne gick vi och la oss i vår säng. Ella somnade om relativt snabbt. Framåt småtimmarna vaknar hon igen.
- Jag behöver papper, jag är snorig.
Men de var inte snor utan näs blod. Hon brukar bli jätte ledsen och skrika när hon blöder näsblod, specillt när vi försöker sätta in en pappers stuss i näsan på henne för att hon inte ska blöda ner allting. Därför försökte jag att inte uppmärksamma henne på att de var blod utan jag satte en bik papper under hennes näsa. Men de dröjde inte länge innan hon försod vad de handlade om. Men hon höll isg lugn. Så det tog inte så lång tid så slutade det blöda. Men i morse när vi vaknade märkte jag att hon innan hon sagt till mig hade hunnit blöda ner en hel del på kudden och täcket. Så de blev till att byta lakan i vår säng också...Tur att vi har tvätt tid på fre.

Frågan är hur vi ska göra nu, blöja eller inte blöja på natten? Min tanke ( ska höra med Tomas ikväll vad han tycker) åär att vi prövar en natt till utan blöja, men att vi då försöker ta upp henne för att kissa lite tidigare. Vi har ju som jag nämnt tidigare tvätt tid på fre :)

I måndags jobbade jag, Tomas var ledig då så han tog hand om Felix. Den dagen sov Felix ända till strax före kl 8. Bestämde då att vi skulle pröva att Felix "bara" sov 1 gång den dagen ( på dagis sover de bara 1 gång) Han somnade då strax före kl 12 och sov till strax före kl 14. På fm hade de gått rätt ok, men på kvällen blev han ganska grinig. Kan ju i-och-för-sig även berott på att han åt dåligt till middag. Men igår och idag har han fått sova 2 ggr/ dag. Undrar när han ska bli "mogenaa2 för att sova 1 ggr/ dag? Ella började med det när hon var 11 månader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar