tisdag 8 maj 2012

Grattis 1-åringen


SÅ såg han ut för 1 år sedan. På eftermiddagen den 8.e maj 2011 föddes vår son, Felix. Han vägde då 4015 gr och var 54 cm lång. Idag vet jag inte riktigt vad han väger, vi ska på 1-års kontoll på BVC den 14. maj. Men han har hels säkert dubblat sin vikt iallafall :) Då klarade han inte mycket själv, äta och skrika, och förhoppningsvis även sova en del. Idag kryper han för fullt. Har gått sina första steg. Tänk vad mycket osm händer på 1 år. STORT GRATTIS på födelsedagen Felix.

Idag har vi vart på informationsmöte på dagis. Felix har fått plats på samma dagis som Ella, men inte samma avdelingen. Den 14.e augusti börjar inskolningen. Denna gång ska jag skola in. Tomas har skolat in Ella båda gångerna, så de blir något nytt för mig. Jag tycker fortfarande att felix är min bebis. Inte så konstigt egentligen, tyckte att Ella var liten tills den dagen hon kom och hälsade på oss på BB, när Felix var nyfödd. Plötsligt hade min lilla tjej blivit så stor. Felix kommer troligtvis aldirg att få några småsyskon så han kommer alltid att vara min lilla kille. Så när personalen på förskolan sa;
- Alla barnen äter själva, vi matar inte barnen, vi använder inga pipmuggar, barnen dricker ur vanliga glas, förvisso små glas, men ändå. Vi försöker att de ska få klä på sig själva, men självklart hjälper vi till när de inte går...
Satt jag som ett fån och ville säga;
-Fast Felix kan ni väl mata, han kan inte äta själv, jag kan ta med mig en pipmugg till honom, för han dricker ur pipmugg hemma. Och ni måste nog hjälpa honom att klä på sig.
Detta sa jag självklart inte. Han har druckit ur vanligt glas hemma, och de har gått jätte bra. Äta själv har han hela sommaren på sig att lära sig. Han kan ju inte gärna bli matad hela livet, någongång måste han lära sig att äta själv. Klä på sig måste han också lära sig, och de hjäler honom självklart om han inte kan. De är bara det att jag fortfarande tycker att han är så liten, och ändå inte...

Förra helgen var jag och barnen med mina föräldrar ut till deras båt. Avslutar detta inlägg med några bilder från då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar