lördag 12 maj 2012

07.38....

visar klockan och alla utom jag sover. Jag ligger i sängen och njuter av tystnaden, för om ett litet tag är alla vakna och de blir full rulle här. Vet inte om jag nämnde de igår, men vi provade igår att Felix "bara" sov 1 ggr på dagen, efter lunch. De gick hur bra som helst, och om de sedan leder till att han sover längre på morgonen så gärna för mig :-)

Igår jobbade jag kväll. Var hemma strax efter halv tio. Då sov båda barnen. Pratade lite med Tomas, runt halv elva gick vi in till Ella för att ta upp henne för att kissa. Men då hade olyckan redan vart framme, jag tog upp henne och duschade henne medans Tomas bytte lakan. Efter duschen försökte jag sätta på henne en blöja... Då blev hon arg;
- Jag vill inte ha blöja.
Jag vill absolut inte tvinga på henne blöja, så hon fick fortsätta natten utan blöja. Vid halv fyra kom hon in till vår säng,( torr) jag försökte övertala henne att gå att gå och kissa innan hon somnade om, men de ville hon INTE. nu är klockan 07.52, Ella och Tomas har vaknat, ingen ny olycka. Felix sover fortfarande. Blir till att bara sova 1 ggr i dag också.

Vet inte om jag nämnt tidigare att Ella haft problem med förstoppning? Hon har haft de till och från länge. I somras var vi hos läkaren. Han rekommenderade Klyx 3-4 dagar och sedan Movicol. Han förvarnade oss även för att de kan ta lång tid upp till 1/2 år innan man kan sluta med Movicol. Mycket riktigt, men framåt feb, mars så kunde vi sluta med Movicol, och de fungerade bra. Lkaren sa att Jon bör " sköta magen" varje till varannan dag. Tror de var i april någongång som hon var magsjuk, efter de har de börjat krångla igen. Nu har hon inte " skött magen" sedan i tisdags, och då fick hon ett Klyx. Så troligtvis blir de Klyx idag också. Inte alls roligt att ge henne det :-( hon gråter och skriker :-(

I em ska jag och Ella åka över till mina föräldrar. Ella ska sova där i natt. Jag ska över till en kompis. Tomas kommer att vara hemma med Felix. Troligtvis får han sällskap av sin bror.

Nu är klockan 08.06, och hela familjen är vaken :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar