onsdag 18 mars 2009

vårväder, tupperwareparty

Äntligen lite vårväder ute. Har vart strålande sol idag och iallafall några plusgrader. Härligt. Ska blir bra väder i morgon också så hoppas det blir en promenad då med.

Idag har vi gått en promenad jag o Ella. På kvällen var vi över hos en kompis på tupperwareparty ( stavas det så?! :=) ) jag köpte ingenting. Däremot funderar jag på om jag själv ska bli en sån tupperwarekonsult. Verkar trevligt som lite extra knäck. Men det tåls att tänka på. Var Ella och 3 bebisar till. Den äldsta är snart 6 månader och den yngsta var bara 11 veckor.

Igår var vi ( Ella, T o jag) och tittade på en av det förskolor som vi har ställt Ella i kö till. Den verkade trevlig. Gården såg riktigt mysig ut. Med mycket att göra för barnen. Men vi får väl se, har ställt henne i kö till 3 förskolor till. Med tanke på vilken babyboom det har vart nu så får vi väl vara glada bara vi får någon förskola i närheten någongång i januari nästa år.
Efter det besöket tog vi en promenad till våra vänner som fick barn i början av mars. Nu var deras lilla flicka drygt 2 veckor. Nu äntligen vågade jag hålla henne. Jag var lite förkyld sist vi var där så då vågade jag inte hålla henne. Hon vägde nu nästan lika mycket som Ella vägde när hon föddes ( 10 gr minder än Ella vägde när hon föddes) Hon kändes så liten när man höll henne. Tänk att Ella har vart så liten...

Idag fyller Ellas farmor år. Stort Grattis till farmor : =)
Nu ska jag gå och lägga mig. Ella har inte ätit nåson gröt idag på kvällen så kan bara hoppas att hon sover lika bra och länge som hon brukar.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar