måndag 9 mars 2009

Här är vi

Så ska jag börja blogga det. Men som rubriken på min blogg säger så kommer det nog mest handla om mitt liv som mamma. Nu är jag inte längre en helt nyfärsk mamma, även fast det ibland kan kännas så. Den 4:e oktober 2008 kl 08.17 föddes vår lilla tjej Ella. Hon vägde då 3350 gr och var 52 cm lång. Nu har det gått nästan 1/2 år sen den dagen. ( för att vara exakt 5 månader och 5 dagar) Nu har hon nästan dubblat sin vikt. Sist vi var på BVC den 11 feb vägde hon 5990 gr och var 64 cm lång.
Jag ; Ellas mamma heter Malin och är 30,5 år. Om vi nu ska vara så exakta. Jag bor tillsammans med Ellas pappa T. Vi har vart tillsammans i snart 8 år. I juni firar vi 8 år. Vi har vart förlovade i snart 2 år. Det var lite om oss. Men som sagt. Mest kommer nog detta handla om Ella och hur det är att vara mamma. Ella är vårt första barn.

I går var vi och hälsade på ett par kompisar till oss som fick barn i början av mars. En liten flicka som bara är några dagar gammal. Hon var SÅ liten. Svårt att tro att vår lilla tjej har vart så liten. Men det har hon ju...

Jaja nu börjar Ella protestera från sitt babygym... Dax för mat. Bye bye so long nu är det dax för amning : =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar