söndag 29 mars 2009

kroppkakor med släkten

Igår var det kroppkakor med släkten på kvällen. På dagen hade jag en kompis här med hennes son. Var trevligt. Tyvärr var det inget trevligt väder ute, så vi var inne hela tiden. Av någon anledning ville Ella inte alls sova. Hon vaknade vid nio i går morse. När vi åkte över till min mormor ( Ellas gammelmormor ) vid halv fyra hade hon inte sovit något på hela dagen. Hon somnade iallafall till i bilen. Men vaknade igen när vi kom fram. Så hon var itne riktigt lika charmig och go som hon brukar vara. Var nästan bara jag som gällde. Jag hann äta några kroppkakor innan hon protesterade och sen var det amning eller att sitta i mitt knä som gällde hela kvällen. Menmen hon kunde vart mer kinigig. Så på det stora hela så dgick det bra. tyvärr kom inte Ellas mormor ditt för hon var sjuk. Hon fick stanna hemma. Men morfar, morbror och moster o mosters sambo var där i allafall, och gammelmormor ( självklart). Sen var även mina kusiner och min morbror och hans fru där. T kom efter jobbet, han fick gå lite tidigare så han kom runt halv sju. Det blev inte så sent igår. Vi åkte hem runt halv nio. När vi kom hem la vi Ella i sin säng och somnade på en gång. var väl helt färdig efter en hel dag utan kanppt någon sömn.

Idag vaknade hon vid kvart i sex ( sommartid, ställde om klockan i natt så vintertid var klockan bara strax före fem) Men då åt hon och sen somnade hon om så snällt och sov till halv tio. T var glad att hon vaknade så tidigt. Hann ju han träffa henne innan han skulle till jobbet. Finsn en risk att hon sover när han kommer hem idag. Eftersom han fick gå en timme tidigare igår från jobbet så måste han jobba igen den idag. Så idag är han nog strax efter halv nio....

Idag ska Ella och jag åka över till min kompis i Glömsta. Blir nog en hel dagsutflykt :=) Nu protesterar Ella i sitt babygym.... dax för amning....

2 kommentarer:

  1. Eller hur... heeeelt sjukt... på lördag e d Ellas tur! =)

    SvaraRadera
  2. Kul med er kroppkaketradition! Nu är vi hemma igen, allt har gått bra, tar gärna en prommis nån dag...KRAAAAAM

    SvaraRadera