torsdag 19 mars 2009

Träning och promenad i vårsolen


Är en bild från tupperware partyt som vi var på igår. Ella fick låna en "sittstol " av S. Ser ut som en lite potta. Bra tills de lärt sig sitt själv
IDag började vi dagen med att träna på sats. De har ett pass som heter SATS-baby. Man får då ha med sig sin bebis. Volymen är lägre än på ett vanligt pass. Är som ett stepup pass. Bebisen får ligga på en matta framför brädan och titta på mamma medans hon skuttar runt. Ella verkar gilla det. Hon ligger och pratar och skrattar. Jätte mysigt. Efter passet åt vi luch tillsammas med en gammal gymnasie kompis till mig. Vi umgick mycket i gymnasiet, seden gled vi ifrån varandra så nu var det nog en 6-7 år sen vi såg sist. Hon har också en dotter. Hon är född i slutet av juli. Så hon var med och tränade innan. Och efter det åt vi lunch tillsammans. Var trevligt. Blev en hel del prat om de som gick i samma klass som oss. Troligtvis kommer vi nog att träna tillsammans igen. :=)
Efter lunchen tog Ella o jag en promenad själva i det som jag trodde sköna vår vädret. Men oj vad man kan bedra sig. Visst för att solen sken, men det blåste riktigt kallt, och inte var det särskilt varmt ute. Så det blev ingen jätte lång promenad. Men har iallafall lyckats få ihop några steg till den stegräknartävling jag är med på nätet... : =)
Just nu ligger Ella och sover i sin säng. Jag har köpt en ny nappflaska till henne idag. Har en förhoppning att det ska gå bättre med den flaskan än den vi köpte innan. Men det blir bara ersättning i flaskan, inte säkert att hon tycker om det... Men det är iallafall värt ett försök. Skulle vara så skönt om hon ville ta flaskan. Inte för att jag vill sluta amma för det gör jag gärna ett tag till, men det vore skönt om jag kunde gå ifrån någon kväll och lämna henne med T. Är ju svårt för honom att vara själv med henne när det bara är jag som kan ge henne mat.
Nu ska jag sätta mig i soffan o läsa min bok ett tag, innan Ella vaknar och innan det är dax att börja med middagen.

1 kommentar:

  1. Tack för pratstunden idag. Skönt att veta att jag är "normal". Tack för igår!!!

    SvaraRadera