torsdag 12 mars 2009

mammalunch på kulturhuset


Så var vi hemma igen efter en utflykt på stan. Träffade fyra andra mammor och deras små söta bebisar idag. Åt lunch och tog en fika tillsammans på kulturhuset. Ska lägga ut lite bilder från detta senare. Vi hade riktigt trevligt. Ella höll sig hyfsat lugn hela tiden. Hon fick även smaka lite potatis och majs pure av hennes kompis S. Verkade hon gilla : =)
Somnat tillslut snällt i sin vagn medans jag drack min goda latte : =)

Hemresan gick tyvärr inte riktigt lika bra. Då hade Ella vaknat och ville absolut inte ligga kvar i vagnen, var en riktigt skrikig Ella som låg i vagnen. Kände de sura blickarna i nacken, så jag tog upp min lilla tjej och satt med henne i knät. Kunde riktigt känna alla läskigt baciller som flög omkring från folks rinnande näsor och hostande munnar. Men Ella lugnade sig iallafall. Nu kommer mitt dåliga samvete knaga och skulle hon bli förkyld kommer jag känna mig som en hemsk mamma som tog upp min lilla bebis på tunnelbanan. Är det såhär det är att vara mamma.... Ständigt dåligt samvete?


Just nu får Ella gröt av T. Hon ser så söt ut när hon har gröt runt hela munnen. Hon gillar gröt vår lilla tös. Efter gröten ska hon få bada och sedan är det dax för sist amningen innan hon ska sova. Förhoppningsvis sover hon lika bra som hon brukar. Vilket innebär mellan ca 21, 22 - någongång mellan 05.30 , 06.30. Har förstått att vi har en riktigt snäll bebis som låter oss sova så sammanhängande under natten och slipper nattamning. Nu ska det BADAS : =)


1 kommentar:

  1. Hej!
    Och tack för senast! =) Det var verkligen jättetrevligt att träffa er!
    Hon var ju jättesnäll Ella, och jag tror inte hon kommer bli dålig för att du tog upp henne lite på tunnelbanan, dom börjar ju bli rätt stora nu och hon har ju även fått två sprutor så nu börjar hon ju få lite mer motståndskraftigt immunförsvar med. Håller tummarna för att hon ska hålla sig frisk!
    Kramar Therese & Henry

    SvaraRadera