tisdag 24 mars 2009

Idag har vi hunnit med en hel del jag o lill skruttan. Vi gick hemifrån runt halv tio i morse. Då var det dax för mamma-barn passet på SATS. Blir bara mer och mer folk för varje gång. Idag var det fullt. Det är verkligen mysigt att gå på detta med Ella. Hon ser så nöjd och glad ut när hon ligger där på mattan framför min step-bräda. Nöjd och glad ändå tills hon kommer på att hon nog är lite hungrig och då blir det protester. Ibland hinner jag hela passet och ibland kommer hon på hungern när de tär ca tio minuter kvar på passet. Men det är det som är det charmiga med detta pass. Då är det bara att sätta sig på step-brädan och amma :=) L och hennes dotter ( var de vi var och hälsade på i söndags) var också med och träna. Var roligt. Ev ska L också köpa kort på SATS. Jag hoppas det, vore kul att träna tillsammans.

Efter träningen gick jag och L och åt lunch tillsammans. Hann även med en fika innan hon och hennes dotter S skulle vidare på babysim. Tänk att man träffar en del helt nya vänner när man får barn. L och jag lärde ju känna varandra via ett forum på nätet (http://www.vimedbarn.se/). Hade jag inte haft lilla Ella så hade jag säkert aldrig träffat L, för då hade jag ju aldrig vart inne på det forumet. Vi är ju även i samma mammagrupp, men den hade jag ju inte heller gått i om inte Ella. Thihi, lite rolig tanke bara.

Ella och jag var hemma runt halv fem. var vi i storsett bara hemma och vände sedan åkte vi över till en av mina bästa vänner och åt middag där. Roligt att träffas och snacka lite skit. (Hon flyttar snart upp till Norrland snart. Tur det finns telefon :=) )Vi blev inte kvar där så länge. Åkte hem runt kl 20 ( så är det att ha bebis) jag gjorde misstaget att inte amma Ella innan vi åkte hem. Hon somande i bilen och vaknade och skrek ordentligt när vi kom hem. SÅ mycket har jag nog inte hört henne skrika sen hon var riktigt liten och hade magknip. Vart tvungen att byta blöja och lilla hjärtat bara låg och skrek på skötbordet, hon brukar nästan aldrig skrika där. Det skar i mamma hjärtat att höra min lilla älsklig så ledsen. som tur var så lugnade hon sig när jag ammade henne och sedan somnade hon snällt i sin säng... Och vad har mamma lärt sig av det då?! Att amma henne färdigt och byta blöja när vi är borta på kvällen så vi kommer hem med en nybytt och mätt bebis som sedan kan somna om lugnt i sin säng. Förlåt lilla hjärtat för att mamma gjorde som dumt. Älskar dig mer än allt annat. Puss o kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar