fredag 13 mars 2009

En helt vanlig fredag

Två fredagen den 13:e i rad på två månader lite för mycket....

Ella sov lika bra som hon brukar inatt. Somnade vid kl 21 och sov till 06 när T inte kan låta bli att titta och prata lite med sin underbara dotter innan han ska till jobbet. Av någon anledningen sover hon oftast längre de dagar han är ledig.... : =)

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag hade tänkt städa på fm. Men på något vis så bara försvann fm. Till lunch idag fick Ella potatis och majspure som hon tyckte så mycket om i går. Men idag var det inte lika populärt. Jag hade i-och-för-sig ammat henne precis innan så hon kanske helt enkelt inte var så hungrig.
På em träffade vi två kompisar till mig. Den ena har en son på 10 månader, den andra har en häst på 10 år. Men hästen var kvar i Göteborg där min kompis bor. Hursom så tog vi en promenad och sedan tog vi en fika. Jag som inte har druckit en latte på 5 månader har nu druckit tre st bara denna vecka... Hur ska detta sluta?! Ella somnade när vi hade vart ute och gått ca 10 minuter, sov sedan resten av promenaden och när jag drack min latte. vaknade till när vi kom hem och jag flyttade över henne till hennes säng. Nu är det tyst från sovrummet, men det troligtaste är nog att hon är vaken och ligger och leker med sina händer. Är snart da för mat igen.

T jobbar idag så det blir nog sen middag för mig. Går det är det ju trevligt om vi kan äta tillsammans när han kommer hem vid halv åtta... Men det beror ju på hur Ella är. Brukar ju vara hennes tid för gröt. Kanske vi kan äta tillsammans hela familjen : =) Sen blir det Let`s dance på kvällen.

I morgon ska vi ( inte T, för han jobbar i morgon också) över till mina föräldrar, Ellas mormor o morfar. Men morfar är inte hemma, han skulle iväg och åka skidor med jobbet. Men däremot kommer min syster över, Ellas moster/ gudmor. Kanske att min bror är hemma också.

Vi har nyligen bokat resa till Spanien. Ska vara där 1 vecka. Ska Ella få träffa sin farmor o farfar. Ska bli trevligt. Måste se till att ordna pass till henne också. T ringde på fm och frågade efter Ellas personnr, han höll på att fylla i någon blankett så behövs till passet. Jag gav honom det och pikade honom lite för att han ska lära sig det själv så harn inte behöver fråga mig när han behöver det : =)

Fortfarande ingen feber efter sprutorna så kan nog tro att hon klarat sig nu. Och ingen förkylningen efter tunnelbanan, hoppas att det inte kommer något sånt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar