söndag 22 mars 2009

var tog våren vägen?

Var tog den härliga våren vägen? Här snöar det för fullt, alldeles vitt ute på marken, inte direkt vad man längtar efter. Kan bara hoppas att det töar bort under de närmsta dagarna.



Idag har T vart hos sin bror. Jag o Ella gjorde en oplanerad bussresa till Hässelby och hälsade på en kompis. ( kompis till mig som har en dotter som är jämngammal med Ella, kanske en framtida kompis :=) ) Bussresan gick jätte bra. Ella var vaken hela resan med låg bara nöjt i vagnen och tittade på sina leksaker, gullungen. Tog en promenad tillsammans med min kompis och hennes dotter. Då hade det ännu inte börjat snöa. efter promenaden bjöd hon på en god latte hemma hos henne. Pratade lite om framtida förskolor till våra små döttrar. Vi jobbar båda inom vården så båda har vi egentligen ett behov av en förskola som har öppet helger och kvällar också. Men något sådant finns det inte här just nu. Tyvärr. kan ju fråga sig varför?! Finns ju många som jobbar skift. Finns säkert fler som har det som T och mig där vi båda jobbar skift.Jag hoppas att jag ska kunna hitta något jobb där jag jobbar måndag - fredag, skulle vara skönt att slippa helger och kvällar, men helst vill jag ju fortsätta jobba inom vården är det jag är utbildad till. Men det finns ju faktiskt några få sjuksköterske jobb som inte är skift. Kan bara hoppas att jag ska hitta något sådant.

Nu pratar T med sina föräldrar, ( Ellas farmor o farfar ) i telefon. Jag ska snart ta och amma Ella. Hon har nyss fått sin kvällsgröt. Vi prövade att ge henne lite blåbärspurè till, det verkade hon tycka om :=) Tänk om hon kunde ta flaskan med ersättning lika snällt :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar