tisdag 10 mars 2009

Jag ser det snöar, jag ser det snöar det var väl roligt....


Nej det är inte alls roligt. Är så TRÖTT på vintern nu. LÄNGTAR efter våren. att slippa dra in ett 1/2 kg snö som fastnat på hjulen på vagnen och sedan sakta smälter till en härlig vattenpöl i hallen, varje gång vi vart ute och gått med Ella i vagnen. Är trött på att behöva klä på en trött Ella en massa kläder som hon inte alls gillar. Men har den senaste tiden kommit på att om jag sjunger för henne samtidigt som jag klär på henne overallen så går det mycket bättre. Frågan är om det beror på att hon gillar sången eller om hon blir helt förundrad över hur hennes mamma kan sjunga så falskt, skämto sido. Jag längtar efter våren.

http://vadret.nyhetskanalen.se/#/lan.stockholm/orter.stockholm Tittar på vädret på denna sida.... Ser inte ut som att det är någon vår på väg de närmaste dagarna heller, Suck. Idag blir det nog en dag inne för mig o Ella. Brukar försöka ta en promenad varje dag men i detta väder. Nej hoppar nog det.

Är med på en stegräknar tävling på internet. Men denna dag lär inte ge mig särskilt många steg....

2 kommentarer:

  1. Snygg klocka ;).... blir vansinnig på att det har snöat hela dan, sen ska det väl frysa på också ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu har jag hittat hit =)
    Ser fram emot torsdag, ska bli mysigt att träffa er!
    kramar
    Ps. Blev det några steg? I Småland har vi knappt nån snö alls kvar och inget på gatorna så blev nästan förvånad när jag klev av tåget igår och såg snö....

    SvaraRadera