lördag 14 mars 2009

Nyvaken och glad o pigg

Så var fredagen den 13:e över.... Skönt, inte för att jag egentligen tror på detta, och inte för att det hände något utöver det vanliga, men ändå : =)

Just nu ligger Ella i sin säng och roar sig själv medans jag äter frukost framför datorn. Tänkte öven försöka hinan stäa lite här innan Ella o jag ska åka över till hennes mormor o morfar. Natten har vart lugn. Ella sov lika bra som hon brukar ( hoppas verkligen att det håller i sig) Somnade strax efter kl 21. Vaknade vid kl 06 när T skulle gå hemifrån och inte kunde hålla sig ifrån att kika ner i spjälsängen och glatt säga, " Men hon är ju vaken" så då var det bara för mig att också gå upp. Hämta Minifom ge henne 10 droppar och sedan amma. Efter amning och blöjbyte och lite mys är klockan 07. Ella är fortfarande vaken. Men jag lägger tillbaka henne i hennes säng där hon snällt somnar om o ger sin kära mamma lite extra skönhetssömn till kl 09.30.Vår lilla tjej har inga problem att på morgonen roa sig lite själv. Så hon ligger glatt kvar i sängen ettt ag så jag hinner äta frukost. Men nu 1 timme senare tror jag att hon börjar tröttna. Ska alldeles strax ta upp henne.

Igår när Ella fick sin gröt så prövade vi att ge henne lite katrinplommon pure till. Ska vara bra för magen, dessutomär det ju lite sött. Så jag tänkte att det skulle nog funger. Men icke, det tyckte hon inte om. Hon gjorde riktigt tydliga grimaser som tydligt visade vad hon tyckte om detta. T var snabb att ta fram videokameran och filma detta. Hon kommer säkert vara väldigt glad på oss när hon blir större och i visar detta...

Idag ska Ella o jag åka över till Ellas mormor o morfar. ( Men som jag skrev tidigare, morfar är inte hemma) Ska bli trevligt.

Nu måste jag hämta min dotter. Hon protesterar fortfarande inte. Men mitt samvete börjar protesterar. Hur länge kan man låta en bebis ligga vaken själv i sin säng?

1 kommentar:

  1. Härlig morgon du har haft! skönt att du slapp oturen på fredagen den 13e =)
    H tyckte inte heller om katrinplommon första gången han fick det, men köpte en burk igår och gav honom igen, då mumsade han i sig och det var verkligen mums (!) denna gången, så kanske Ella ändrar sig med, man vet ju aldrig... Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram T och H

    SvaraRadera