onsdag 11 mars 2009

Ella gråter o jag nära till tårarna = vaccination

Så var det dax igen.... För dessa hemska sprutor. Det är inte en spruta heller utan TVÅ. Som tur var så var T med denna gång. Så han fick hålla i henne, eller rättare sagt hålla fast henne. Detta går ju helt emot ens natur. När Ella skriker vill jag trösta henne... Men nu ska man istället hålla fast henne, känns så FEL. Men det är ju inte över efter första sprutan, för sen är det ju en till. Fy och usch. Men nu är det 7 månader kvar till nästa spruta. Hoppas bara att hon slipper få feber nu. Men det var ju inte bara sprutor på BVC, var även mätning och vägning... Trevligare.
Vikt: 6160 gr, har bara gått upp ca 200 gr på 1 månad. Lite lite, men så länge honär vaken o nöjd är det enl BVC sköterskan inget jag behöver oroa mig över. Längd : 66 cm.
Just nu ligger min lilla skatt i vagnen och sover.

Vi har precis kommit hem efter en trevlig fika med vår trevlig mamma grupp från BVC. Vi är 6 st mammor med 6 st jätte söta barn.( Ella och en flicka till resten är pojkar. Den äldsta är född i slutet på september och den yngsta i början på november.) Idag var det bara 4 st som kunde. Men det är trevligt att vi fortsätter att träffas även fast de träffar som BVC ordnar är slut.

I går var en av mina bästa vänner här. Tyvärr hinner vi inte träffas lika mycket som tidigare, jag har ju fullt upp med att vara mamma, och hon har fullt upp med sin flytt. Hon ska snart flytta upp till Norrland till hennes kärlek. SÅ då kommer vi träffas ännu mer sällan... Tur det finns telefon.

I kväll ska vi ( jag o Ella ) över till en annan av mina bästa vänner. Var länge sedan jag var där... I slutet på november när hon fyllde 30 år. Hon har en son på 4 år. När vi var där sist så var Ella bara ca 1 1/2 månad. Blev en del skrik från Ella. Tillslut sa P ( hennes 4 -åriga son ) " Hon stör mina öron, om hon inte slutar måste jag slänga ut henne genom fönstret" Får hoppas att hon inte skriker lika mycket denna gång. Ska bli kul att se hur han reagerar på Ella denna gång. Men vi blir inte så sena där idag. Måste hem så Ella somnar i tid, och även så hon hinner träffa sin farbror som kommer hit o hälsar på ikväll.

I morgon är det dax att åka in till stan. Ska träffa några mammor som jag träffat på http://www.vimedbarn.se/. En av dessa mammor har jag träffat en hel del nu. Hon och hennes man var här på middag i fredags ( riktigt trevligt, hoppas att det blir fler gånger ) Men de andra mammorna har jag inte träffat. Ska bli roligt. Blir nog mycket barn prat : =) Skriver säkert mer om det i morgon.

1 kommentar:

  1. Oj vad det händer saker! Bra att T var med idag! Kul att det va trevligt att träffa "mammorna", kommer gärna med nästa gång! Ha en bra kväll!

    SvaraRadera