lördag 1 juni 2013

Utflykter

Igår tog jag en paus i pluggandet. Barnens dagis var stängt för planeringsdag. Jag och barnen åkte till Akalla by tillsammans med en kompis till mig och hennes två barn, som är jämngamla med Ella och Felix. Var först lite tveksam till att åka eftersom de var mulet på morgonen. Men enligt väderrapporterna så skulle de spricka upp fram på dagen. Vilken de också gjorde. Barnen började med att leka ett tag i lekparken som finns där, och sedan gick vi ner till plaskdammen som ligger bredvid lekparken. Vattnet var riktigt kallt, men barnen plaskade glatt. Felix vågade sig inte i mer än med fötterna. Ella råkade ramla någon gång så för henne blev det bad av hela kroppen, även fast de var av misstag :) Kusin Almas dagis var också stängt. Hon fick vara med morfar, de kom också förbi Akalla by. När de var dax för felix att sova, somnade han utan protester i sin vagn, och sov i ca 1 1/2 timme i vagnen. Hade en toppen dag, om de inte var för att jag skulle börja jobba vid halv fyra hade jag gärna vart kvar ett tag till.

Idag är Tomas, Bobo, och Mange med mina föräldrar och hjälper dem med båten. Ella, Felix och jag mötte upp Lina och Alma i en annan park där det också finns plaksdamm. Lite besviken blev jag när vi kom dit och såg att det inte var något vatten i plaskdammen. Stod en lapp om att de ska renovera plaskdammen och att den inte kommer att vara vattenfylld på hela sommaren... Trist.. Tur det finns fler plasdammar att välja på :) Idag har inte vaädret vart riktigt lika fint som igår, så det gjorde egentligen inte så mycket att det inte blev någon plaskdamm. De lekte bra i parken istället. Jag hade med korv och bröd till barnen, efter lunchen blev det lite mer leka innan det var dax att åka hem för att sova middag. Både Ella och Felix somnade i bilen på väg hem. Ella vaknade när iv kom hem. Felix däremot var det inga problem att bära in och lägga i hans säng... Han sov vidare. Hoppas han sover ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar