lördag 22 juni 2013

Midsommar

I går var det midsommarafton. Jag jobbade i går kväll. Länge sedan jag jobbade midsommaraftonskväll. Förhoppningsvis har jag fått jobb på någon vårdcentral till nästa sommar, och då är det stängt på midsommarafton. Då slipper jag dessa problem... Jag började jobba vid 14-tiden igår. Så innan jag skulle till jobbet hann jag fira lite midsommar med familjen. Mötte upp min syster, med familj och svärföräldrar vid Skälby gård för att fira midsommar. Även mina föräldrar kom dit. Åt sill lunch, bjöds även på hemmagjord paj, matjesillstårta m.m. En riktig lyx lunch. Ella dansade runt midsommarstången med mormor, och sedan var det dags för mig att åka till jobbet. Tomas och barnen följde med hem till Lina ( min syster) och grillade med dem. Mina föräldrar skulle iväg till ett par vänner på kvällen. Vid kvart över nio, var jag klar på jobbet. Åkte över till Lina och Bobo. Ella och Felix låg då och sov på Lina och Bobos säng. Vi stannade då kvar ett tag och pratade och fikade. Blev en riktigt trevligt avslut på midsommarafton. Idag har jag jobbat på fm, och nu är vi över hos mina föräldrar och grillar. I morgon jobbar jag kväll, så i morgon bitti behöver vi inte ställa någon väckarklocka... Det behöver vi i-och-för-sig inte göra så ofta. Men ska vi upp innan kl 8 är det säkrast att ställa en klocka. För det händer faktiskt att våra barn sover till runt halv nio... I dag hade Tomas fått sova till halv nio.

Om vädret är bra i morgon tänkte vi gå ner till badet vid oss, och bada lite innan jag ska iväg och jobba kväll. Snart är midsommarhelgen över, för mig som har jobbat känns det ganska skönt :) Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar