måndag 3 juni 2013

Läkarbesök

Vädret i helgen har vart toppen. I går på fm var vi på loppmarknad hela familjen uppe i centrum, men vi blev inte så långvariga. var alldeles för varmt för att gå och trängas med en massa folk tillsammans med två små barn. Väl hemma igen blev det middag, och sedan skulle Felix sova. Ella och jag gick då ner till badet som ligger nedanför där vi bor. Lyckades även få med en kompis och henne son. En toppen eftermiddag, med mycket bad. Vet inte om man bör vara i vattnet i flera timmar när man är förkyld. Men mysigt var det iallafall. Ella tyckte de var jätte roligt. Hennes vatten rädsla som funnits med fram till i slutet på förra sommaren är som bortblåst. Hon hoppar i vattnet med armpuffarna på. I den något grundare bassängen där hon bottnar åkte armpuffarna av. Hon fick några kallsupar, men inte sänkte de hennes humör inte. På kvällen åkte vi över till Mats och Natalie. Ett trevligt avslut på en trevlig helg. Vi åkte därifrån runt halv tio, så det blev ytterligare en sen kväll för barnen. Kunde ju hoppats att de skulle ta igen det på morgonen istället... Men icke. Ella vaknade första gången runt 3-tiden, hon kom då in till oss, och ville att ajg skulle följa med in till henne. Jag somnade bredvid henne, men vaknade igen en dryg timme senare, och gick då in till vår säng igen. Strax efter 6 vaknade Felix, och var jätte ledsen, dröjde ett bra tag innan han lugnade ner sig, och när han väl lugnat ner sig, och lagt sig ner bredvid mig i sängen... Då kommer en ledsen Ella...
- Mamma du skulle sova med mig.
Hon såg riktigt arg ut för att jag hade gått därfrån. Efter att ha knuffats och retats mm ang vem som skulle ligga bredvid mig så lugnade de sig ett tag. Tomas och jag kunde ligga och dra oss fram till 8-tiden. I kväll måste barnen komma i säng i tid. De har missat en del sömn i helgen...

Jag har en förkylning som vägrar släppa taget. Halsont, snuva, och en besvärlig hosta. Inför flygningen på tors villa jag bara utesluta att de är något som kräver antibiotika jag bär runt på. Så i morse bokade jag en tid hos läkaren. Ingen halsfluss, sänkan visade 10, vilket är bara en ytterst liten höjning. Skönt att veta iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar