måndag 17 juni 2013

Hemma igen.

Efter nio härliga dagar i Spanien är vi nu hemma igen. Blev en del bad vid stranden, men mer i den uppblåsbara poolen på farmor och farfars tomt. I onsdags kväll (tror jag att det var) åt vi surströmming efter att barnen gått och lagt sig. En trevlig kväll, som alla de andra kvällarna. I torsdags kväll var Tomas, Ella och jag till tivolit. Ella var riktigt modigt. Åkte många olika karuseller. Favoriten var "fritt fall" ( en mindre variant självklart för barn). De var riktigt roligt att se hennes glädje. Blir helt klart ett besök på Gröna Lund under sommaren. Ett stort Tack till Inger och Björn för dessa trevliga dagar. Ella pratar om när vi ska åka till farmor och farfar nästa gång :) Om jag hinner i kväll tänkte jag lägga upp lite bilder från vår tid i Spanien.
Flygresan hem gick bättre än resan till Spanien. Men fortfarande är det ingen höjdare att flyga med små barn. Men Ella är det inge större problem, hon roar sig med att titta på en film på I-pad.n tills hon somnar. Med Felix är det värre. Bredvid oss på planet satt en känd ishockeyspelare med sin fru och sin son. Varken Tomas eller jag är särskilt sportintresserade, så var inte helt säker på att det var den jag trodde. Men efter att ha googlat hans namn när vi kom hem är jag nu helt säker på att de var dem :) Ella höll sig vaken till ca 1/2 timme innan planet skulle landa. Felix däremot, höll sig vaken hela flyresan även denna gång... Planet landade vid halv tolv. Efter att ha fått ut vårt bagage och stått och väntat på bussen i drygt 10 minuter så somnade Felix på bussen mot parkeringsplatsen. Vid halv två var vi hemma, och båda barnen låg i sina sängar och sov. Vid 4-tiden vaknade jag av att Felix skrek. Men han somnade snabbt om när jag givit honom nappen. Nästa gång jag hörde honom var klockan halv åtta, då stod han i dörren till vårt rum. Efter att jag lyft upp honom i vår säng somnad ehan om, och sov till HALV TIO!!!! Ella sov till strax innan HALV TOLV... Det är jobbigt att vara på resande fot...

I går var vi hemma hela dagen. Tomas åkte iväg och handlade på fm, annars var vi hemma och packade upp och tvättade hela dagen. Jag hann med ett spinning pass också. Var inte helt lätt att få barnen att somna på kvällen. Men vid 21-tiden sov iallafall båda två. Idag har jag jobbat, och barnen har vart på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar