lördag 8 juni 2013

Ögoninflammation

Sjukdomarna som har följt oss hela vintern och våren bestämde sig för att följa med till Spanien också. Jag har en långdragen förkylningen som inte riktigt vill släppa taget, med en envis hosta. Ella hostar också rätt mycket. I natt kom hon in till mig och Tomas. Klappar på mig för att jag ska vakna och säger;
-De är kladdig i mina ögon. Du måste tvätta bort de mamma.
Går in med Ella på toaletten. Båda ögonen var kletig med var. Tvättar av hennes ögon, och följer sedan med henne tillbaka till hennes säng. Hon somnar snabbt om. Jag hade sedan lite svårt att somna om, men tillslut somnade jag. Nästa gång jag tittade på klockan visade hon halv nio. Då hörde jag att Ella var uppe med farmor och farfar. Men Tomas, och Felix sov fortfarande. Tomas vaknade strax efter och gick upp. Då vaknade Felix till och skrek, jag tog upp honom till mig och då somnade han om snabbt på min arm. Jag låg där och bara myste av ljuden från min sovandes son. Men han sov inte så länge. Drygt 10 minuter senare är han vaken.
Ella ville jätte gärna gå till La PaLoma parken. Är en promenad på ca 20 minuter dit i en lugn takt. Ella gick utan protester, hon fick hålla i Eddies koppel. Felix däremot var inte riktigt lika nöjd. Han vill inte sitta i vagnen, och när han får gå själv går det inte alls att lita på vad han går. Vägen till parken är trottoarer utmed en bilväg, så de går inte riktigt att släppa honom. Väl framme i parken fick han springa mer. Stannade vid en lekpark som finns i parken. Där lekte de gott ett bra tag. Sedan var de matning av djuren; kaniner, fåglar, sköldpaddor, tuppar m.m. Uppskattat av båda barnen :) efter det gick vi ner tills strandpromenaden. Då fick Felix sitta i vagnen igen(inte nöjd med det nu heller) men väl nere vid strand promenaden fick han springa fritt ett tag. Satte oss vid ett ställe nere vid stranden och köpte mat till barnen, korv och pommes frites. Felix somnade sedan utan problem i vagnen på väg hem.
Nu är vi hemma hos Inger och Björn, och om ett tag är det dax för lunch.

I går kväll gick Tomas och jag en promenad med Felix, stannade till hos en frisör och klippte honom. Sedan fick han middag på Burger King. Ella stannade då kvar hos farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar