onsdag 29 maj 2013

Födelsedagspresent...

När Tomas fyllde år fick han i present ett säsongskort på badet som ligger precis nedanför där vi bor. I går efter dagis invigde vi hans kort. Fick köpa ett kort till mig och Ella också. Jag har studentrabatt, så lite billigare för mig, och för Ella kostade kortet 160 kr. Felix går in gratis. Kostar from att man fyller 4 år... Ella tyckte de var jätte roligt att bada. Hon hade armpuffar på armarna, och Tomas var i vattnet. Ella hoppade i utan att tveka. Felix däremot, var inte fullt lika förtjust i att bada. Men ett litet tag var han i, han var i min famn, och han vägrade att släppa det minsta på sitt trygga grepp runt min nacke. Tyvärr blåste de lite i går, så de kändes rätt kallt när vi kom upp ur vattnet. Vi hade tagit med pannkaka som vi åt till middag nere vid badet. Ella tycker inte alls om när det blåser, hon sa flera gånger att hon ville gå hem och äta. Men hon åt iallafall lite pannkaka. Hoppas att de blir en fin sommar så att vi kan utnyttja våra "badkort" till max.

Jag ska alldeles strax gå och hämta barnen. Idag bjuder de på fika på Ellas avdelningen. Något Ella har pratat om i flera dagar. Kommer med all säkerhet mötas av en strålande dotter som knappt hinner säga hej till mig innan hon säger att vi ska gå och fika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar