tisdag 14 maj 2013

Äntligen....

Jag låg i sängen hela dagen i söndags med feber. Alltså inte bakis. Vilket jag egentligen aldrig trodde. Bakfylla har jag upplevt tidigare, även fast de är länge sedan nu, och som jag mådde i SÖndags brukar jag inte må de gånger jag har vart bakfull. Hade feber på söndag kväll när jag gick och la mig. Hade jag jobbat på måndagen hade jag sjukanmält mig. Men en intervju är inte lika ansträngande som att jobba, så jag och Linda åkte iväg för vår intervju. Huvudvärken kvarstod, men feber var borta. Intervju gick bra, en pratglad kvinna så flöt utanför vårt syfte en del, men en del av de hon berättade kommer vi att kunna använda oss av iallafall :) Väl hemma började halsont krypa sig på också :( Satte mig och började skriva ut intervjun. De tar mycket längre tid än man tror. Knappt en timme tog intervjun... Satt drygt 3-4 timmar igår och drygt en timme nu på morgonen... Men nu är den färdig utskrivnen :) Idag är de lite bättre med huvudvärken än igår, men helt borta är den inte, inte heller halsvärken är helt borta. Men inte värre än att det blir en intervju idag också.

I början av april gick jag med i viktväktarna... Har vart med där tidigare för 5-10 år sedan, och lyckades då gå ner 9 kg. Denna gång har jag hittills gått ner 3.5 kg. När jag räknade ut mitt BMI på dagens vikt fick jag en positiv överraskning... För första gången sedan Felix föddes räknas jag inte längre som överviktig... utan som normalviktig... Ett stort delmål för mig. Sedan att jag ligger precis på gränsen... Gränsen för övervikt går vid 25. Över 25 är man överviktigt... under 25 är man normalviktigt... Mitt BMI idag var 24.9. Så väldigt precis... Men ändå.... Mittmål är att till början på juli har gått ner ytterligare 5-6 kg. Helgen vecka 27 ska jag åka på kryssningen med en barndomskompis, och då hoppas jag ha gått ner de sista 5-6 kg. Det är 7 veckor till dess, så det är inget omöjligt mål. En fallgrop är resan till Spanien... Svårt att hålla igen med god mat, vin och andra onyttigheter när man är på semester... Men får ta igen de när jag kommer hem. När vi kommer hem från Spanien är de 3 veckor kvar till kryssningen, får ligga i ordentligt då så kanske det går. Håll tummarna... När jag gått ner 5-6 kg till är jag av med alla mina grav-kg. Då är jag nere på den vikt jag hade innan jag blev gravid med Ella. Nu ligger jag ungefär på den vikt jag hade innan jag blev gravid med Felix...

Nu ska jag fortsätta mitt pluggande innan jag ska iväg på dagens intervju... De regnar ute idag, och termometern visar på drygt 6 grader, så det lockar inte direkt att gå ut heller, så kan lika bra sitta här framför datorn och försöka plugga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar